freeglut error LNK1104

0

Chciałem użyć freegluta zawartego w unofficial opengl sdk: http://glsdk.sourceforge.net/docs/html/index.html, jednak dostaję błąd : >LINK : fatal error LNK1104: cannot open file 'freeglut.lib' Na początku użyłem premake żeby wygenerować sln dla vs2010, potem zbudowałem (debug) wszystkie biblioteki z sdk, w tym freegluta. Następnie w swoim projekcie ustawiłem odpowiednio ścieżki dla additional include directories, additional library directories i w additional dependencies dodałem freeglutD.lib. W folderze freegluta nie ma żadnego dll, więc wszystko powinno odbywać się statycznie. Nie wiem skąd ten błąd, o czymś zapomniałem ?

0

Błąd mówi ze nie ma biblioteki freeglut.lib a ty piszesz że masz plik freeglutD.lib więc chyba widzisz gdzie jest problem?

0

Tak, ale w sdk w folderze freeglut\lib mam tylko plik freeglutD.lib

0

A jak zmienisz mu nazwę?

1

Nie wiem czy nie łatwiej korzystać z gotowych bibliotek freeglut (http://www.transmissionzero.co.uk/software/freeglut-devel/). Są tam wszystkie wymagane pliki i nie musisz się bawić w cuda na patyku takie jak teraz.

0

Jak zmienię nazwę pliku na freeglut.lib i odpowiednio w additional dependencies na freeglut.lib to błędu linkera nie ma przy uruchomieniu "pustego" programu, ale jak już użyje np. funkcji glutInit to dostaję błąd: 1>main.obj : error LNK2019: unresolved external symbol __imp____glutInitWithExit@12 referenced in function _glutInit_ATEXIT_HACK@8
1>C:\Users\T\documents\visual studio 2010\Projects\testf\Debug\testf.exe : fatal error LNK1120: 1 unresolved externals. Korzystałem już wcześniej z "gotowego" freegluta, który podał Meliegree i wszystko działa ok, tylko różnica jest taka, że tego gotowego linkuje się dynamicznie (jest plik freeglut.dll, który kopiuje się do projektu). Jednak teraz chciałem spróbować użyć tego z unofficial opengl sdk tak z czystej ciekawości czy wszystko będzie ok. On też przecież jest "gotowy" do użyciu po zbudowaniu, jednak linkuje się go statycznie ( być może tu jest problem) i mamy plik freeglutD.lib zamiast freeglut.lib. Biblioteki z sdk zbudowałem dla Debug, więc może dlatego wszystkie liby z sdk mają na końcu nazwy D, jednak jak zbudowałem freegluta z oficjalnej strony (http://freeglut.sourceforge.net/) również jako Debug to dostałem wtedy takie same pliki jak z "gotowego" freegluta podanego przez Meliegree czyli m.in. freeglut.lib i także freeglut.dll

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1