Linker Error

0

Witam !
Zwracam sie z prosba o pomoc, zwiazane jest to z linkowaniem - a mianowicie przy probie uruchomienia linkera (pliki*.c), otrzymuje nastepujacy Linker Error:
"Undefined symbol _main in module c0.ASM"
Podobnie w przypadku programu glownego:
Undefined symbol _funkcja1 in module BINY\MOJPLIK.C
Undefined symbol _funkcja2 in module BINY\MOJPLIK.C
Undefined symbol _funkcja3 in module BINY\MOJPLIK.C
Undefined symbol _funkcja4 in module BINY\MOJPLIK.C

Z gory dziekuje oraz pozdrawiam.

0

w pliku mojplik.c uzywasz funkcji _funkcja.. ale one nie sa w nim zadeklarowane wiec na gorze musisz wrzucic #include "plik.h" w ktorym masz deklaracje tych funkcji ( wtedy w plik.c masz ich definicje - taki jest przyjety standard :) .

0

Witam !
Dokladnie tak jest.
mojplik.c -> #include "plik.h"
plik.c -> #include "plik.h"
plik.h -> #if !defined(plik_h)
#define plik_h

0

Jesli to BC++ 3.11 to nie wiem jak to rozwiazac :( Niewiele pisalem w tym czyms ;) (raczej gcc i Makefile preferuje :) ) ale jak probowalem na nim skompilowac progsaz kilkoma plikami to zawsze linkier sie wywalal.
Wiec jaki to kompilator ??

0

Witam !
Rowniez i tym razem masz racje ;)
Na poczatku, wielkie dzieki za odpowiedz ! Uzywam wlasnie tego kompilatora (pod wXP). Musze przyznac, ze nawet bym nie pomyslal iz te "krzaki" moga byc przez to spowodowane. Jesli wiec nie ma sposobu aby temu zaradzic, to jaki kompilator bys mi mogl polecic ?

0

No wlasnie i tu jest problem ;)
Bo wszystko zalezy od tego jakie aplikacje chcesz stworzyc . Jesli koniecznie pod DOS-a (16bitowe) to sprobuj DJGPP(rhide to jak sie nie myle GUI do niego), jesli nie zalezy ci na 16bitach a wystarczy ze bedzie w konsoli ;) to VC++ (BCB z zalozenia polecam bo nigdy nie uzywalem i nie bede [diabel] VC++ jest numero uno wedlug mnie!!)
wtedy bedziesz mial pikna konsole tylko ze 32bitowa w protected mode itp itd.

Choice is yours [diabel]

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1