używanie dynamicznych tablic struktur w całym programie

0

Witam!
Na forum nie doszukałem się odpowiedzi na mój problem. Mianowicie, tworzę program bazodanowy jednak mam problem z używaniem wgranej bazy danych w innych formatkach programu.
Na potrzeby programu stworzyłem kilka struktur
mianowicie:

struct BazaPolis
{
String NrPolisy;
String Towarzystwo;
bool Znacznik;
};

struct PolisaKlienta
{
//String Towarzystwo;
String TypUbezpieczenia;
String NrPolisy;
String OkresOd;
String OkresDo;
String Info;
String Uwagi;
String Zalacznik;
};

struct DaneKlienta
{
String Imie;
String Nazwisko;
String Pesel;
String DataUrodzenia;
String Adres;
String Kod;
String Miejscowosc;
String Telefon;
int IloscPolis;
PolisaKlienta *Polisy;
};

struct BazaKlientow
{
String NrKlienta;
DaneKlienta Dane;
};
BazaKlientow *BazaK;

Na początku program z odczytanego pliku zlicza ilość klientów i tworzy tablicę struktur BazaKlientow o odpowiedniej ilości elementów.
BazaK=new BazaKlientow[IloscKlientow]
Wszystko działa świetnie gdy obrabiam dane w obrębie Form1. Jednak, gdy otwieram kolejną formatkę, gdzie dane mogą być edytowane nie mam dostępu do BazaK[x]. Jak zadeklarować tą zmienną aby był do niej dostęp w całym programie?

Z góry dziękuję za pomoc Dobrzy Ludzie :)

0

Na twoim poziomie wiedzy chyba z niczym innym niż zmienne globalne sobie nie poradzisz.
Po bożemu to główne okienko powinno przechowywać wszystkie te tablice i przekazywać wskaźniki przez specjalne metody.

0

Czy to aby przypadkiem w domyśle nie miała być lista, a nie zwykła tablica dynamiczna? Może poczytaj o std::vector..

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1