Tworzenie obiektów klasy w C++

0

Chciałbym w mojej grze tworzyć obiekty do mojej klasy "player" za pomocą pętli:

for (int i = 0; i < 10; i++)
{
player obiekt(i tutaj wartość zmiennej "i");
}

i potem chciałbym jeszcze włanczać też tak funkcje tej klasy:

for (int i = 0; i < 10; i++)
{
obiekt(i tutaj wartość zmiennej "i").Funkcja();
}

Moim problemem jest właśnie to co jest w nawiasie, ponieważ nie umiem do nazwy obiektu dynamicznie dodawać wartości zmiennej "i". Proszę o pomoc.

0

włanczać

:D :D :D :D

Bierzesz się za pisanie gry, a nie znasz podstaw języka? O_o

player obiekt(i tutaj wartość zmiennej "i");

Coś takiego co najwyżej wywoła konstruktor klasy player, z argumentami, które podałeś w nawiasie. W takim wypadku radziłbym zastosować tablicę lub jakiś STL-owski kontener.

0

A jak to zrobić?

0

Np w taki sposób:

Player *tab[10];
for(int i = 0; i < 10; ++i)
        tab[i] = new Player;
0

To co jest w nawiasie to tylko dałem tak żeby było wiadomo o co chodzi ale ta pętla ma robić coś takiego:
player obiekt1;
player obiekt2;
itd...

0

Tak się tego nie da zrobić. Poza tym po co, skoro wszystko możesz mieć w 'jednym miejscu'. Chodzi mi oczywiście o tablicę.

0

A do tak utworzonego obiektu jak mam się odwoływać przy wykonywaniu funkcji.
Tak ?:

tab[1].Funkcja();
1

Poprawiłem wcześniejszy post. Tam powinna być tablica wskaźników. A odwoływać możesz tak:

tab[1]->Funkcja()
0

Ok dzięki wielkie sprawdzę czy działa.

Działa

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1