Ładowanie plików BMP(tekstura w OpenGL)

0

Witam,od jakiegoś czasu próbuje opanowąc podstawy OpenGL. Obecnie zmagam sie z zagadnieniem nakładania tekstury na obiekt.
Problem tkwi w załadowaniu pliku BMP.Przeszukałem już wiele teamtów na różnych forach(również zagranicznych), i przeczytałem troche artykułów poświęconych temu tematowi, ale żaden nie pomógł mi rozwiązać problemu. Czy mógł by ktos mi w tym pomóc, w sposób "krok po kroku", albo podąc link do jakiegoś artykułu/tutorial'a. Z góry dziekuje.

0

po co BMP? ściągnij gotową bibliotekę np. libpng albo libjpeg i masz od razu obsługę sensownych formatów.

0

Dzięki, ale czy masz może jakis link artykułu który zawiera opis tej bibilioteki, bo nic nie moge wykopać co by mi pomogło w używaniu tego.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1