Witam
Muszę napisać gre młynek na zaliczenie niestety nie wiem jak się do tego zabrać, nie chce zlecać zrobienie tego jakiejś firmie ponieważ chcę tego się nauczyć a nie ma lepszego sposobu jak zrobić to samemu, niestety nie nauczę się jeśli nie będę wiedział nawet jak zacząć. Mam wiele pytań jednak zacznę od podstawowego, nie wiem jak stworzyć plansze do gry, do tego chciałbym aby wyświetlona była ona wizualnie i co ruch zmieniało się na niej ustawienie pionka. na razie w zasadach plansze tą przedstawiłem w sposób następujący:
printf(" 1-----------2-----------3\n");
printf(" | | |\n");
printf(" | 4------5------6 |\n");
printf(" | | | | |\n");
printf(" | | 7--8--9 | |\n");
printf(" | | | | | |\n");
printf(" 1O--11--12 13--14--15\n");
printf(" | | | | | |\n");
printf(" | | 16-17-18 | |\n");
printf(" | | | | |\n");
printf(" | 19-----2O-----21 |\n");
printf(" | | |\n");
printf(" 22----------23---------24\n");
Chodzi mi o to aby zamiast liczb była wyświetlana litera czyj pionek jest na planszy np. B(biały), N(niebieski).
Potem jak umożliwić dodanie 9 pionków każdemu z graczy na stworzoną planszę i w jaki sposób umożliwić im poruszanie sie pomiędzy polami. Myślę iż musi być tu pewna zależność tzn. pion stojący na miejscu 1 może się ruszyć tylko na miejsce 2 i 10, ale nie może na pozostałe, jak to zrobić ?
Na początek to tyle proszę o pomoc ewentualne jakieś wskazówki bo nie wiem jak to ugryźć.
Aha jeszcze jedno w programie muszę użyć
•kapsułkowanie
•dziedziczenie
•polimorfizm
•szablony (własne)
•kontenery STL
•algorytmy STL