Światła modelu 3d

0

Cześć,

Zastanawia mnie jedna rzecz, na którą nie umiem znaleźć nigdzie odpowiedzi. W jaki sposób są tworzone światła modeli 3d w grach? Np. kierunkowskazy albo światła hamowania w modelach samochodów. Prawdopodobnie imitacja ich "blasku" jest wykonywana na poziomie edytora modeli 3d, ale nadal pozostaje pytanie jak? I w jaki sposób jest to eksportowane do gry w taki sposób, że w grze wiadomo kiedy mają świecić, a kiedy nie?

Pozdrawiam.

0

tym się zajmuje silnik gry i on "wie" kiedy ma się co świecić.

0

To w rzeczywistości zazwyczaj nie są światła, tylko płaskie teksturki blendowane (patrz link wyżej). Nie ma sensu dla takich detali obliczać nowego źródła światła, tylko rysuje się tak zwany sprite będący prostopadły do kamery.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1