poruszanie modelu 3d do przodu w Xna

Odpowiedz Nowy wątek
2011-07-28 20:26
0

chodzi mi o nakierowanie :).


Przejdę, przejdę, myślał Red. Nie pierwszy raz, przecież przez całe życie właśnie tak, po szyję w gównie, a nad głową pioruny, zawsze tak było...

Pozostało 580 znaków

2011-07-28 20:37
0

aha


char mander; bool basaur;
Ah! Wszystko jasne! - O_o 2011-07-28 20:39

Pozostało 580 znaków

2011-07-28 20:39
O_o

Do przodu czyli gdzie? Zdefiniuj.

Masz dwa wektory: pozycja i cel. Z nich wyciągasz wektor definiująćy odcinek pomiędzy tymi dwoma punktami ( odejmujesz wektory ). Następnie normalizujesz wektor ( wketor.Normalize() czy jakoś tak ) i otrzymujesz wektor o długości 1 definiująćy kierunek z pozycji do celu. Po tym pozostaje tylko zrobić: pozycja+=kierunek.Normalize()*speed; Oczywiście można to zrobić lepiej ale taka podstawa powinna Ci dać ogólne wyobrażenie.


O̾..͠o
pozycja-=kierunek.Normalize()*speed; tak dzięki za pomoc :) - konserwa 2011-07-29 11:23

Pozostało 580 znaków

2011-07-28 20:40
1

obrót i zmiana pozycji. generalnie to radze zrobić klasę MyModel po której będziesz dziedziczył wszystkie wyświetlane modele, w tej klas zorbisz takie właściwości jak lookAt, position, itp i funkcje loadContent update draw. Z lookat wyliczać będziesz obrót.

Potwierdzam użyteczność rozszeżonej klasy obiektu. Im lepszą klasę obiektu sie zrobi tym potem mniej roboty przy robieniu ogółu gry. - O_o 2011-07-28 21:24

Pozostało 580 znaków

2011-07-28 21:08
0

uznałem ze do przodu uzna sie jak w życiu bo chyba nie idzie się do przodu odwróconym :)


Przejdę, przejdę, myślał Red. Nie pierwszy raz, przecież przez całe życie właśnie tak, po szyję w gównie, a nad głową pioruny, zawsze tak było...
Według mnie "do przodu" to jest tam gdzie jest skierowany mój wzrok gdy idę. Teraz pytanie gdzie się dany obiekt "patrzy"? ;) Musisz sztywno określić kierunki. O ile dobrze pamiętam to w XNA klasa wektor ma pola zwracające wektory typu Left, Right itd. - O_o 2011-07-28 21:22

Pozostało 580 znaków

Odpowiedz
Liczba odpowiedzi na stronę

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1, botów: 0