c++ obiektowe - powiązanie buttonów

Odpowiedz Nowy wątek
2006-12-13 07:32
szaferr
0

witam pisze program na zaliczenie i mam problem któreko nie moge rozwiązać:

  • pod buttonem1 mam zdeklarowane wszystkie zmienne oraz wszystkie obliczenia i chciał bym że jak klikne na buttona2 to wyświetli mi np. wartość I1 która jest obliczana po kliknieciu tego pierwszego buttona. Jeśli chcecie to moge wkleic kod źrodłowy.
    pozdro

Pozostało 580 znaków

2006-12-13 07:58
0

Przydało by się :]

Pozostało 580 znaków

2006-12-13 08:23
szaferr
0

//---------------------------------------------------------------------------

#include <vcl.h>
#include <complex.h>
#pragma hdrstop

#include "Unit1.h"
//---------------------------------------------------------------------------
#pragma package(smart_init)
#pragma resource ".dfm"
TForm1
Form1;

//---------------------------------------------------------------------------
__fastcall TForm1::TForm1(TComponent* Owner)
: TForm(Owner)
{
}
//---------------------------------------------------------------------------

void __fastcall TForm1::obliczClick(TObject *Sender)
{
Button1->Visible=true;
Button2->Visible=true;
Button3->Visible=true;
Button4->Visible=true;
using namespace std;

double prze,R1,R21,Xr1,Xr21,Xmi,Rfe,Robc1,Xobc1;
complex<double> zobcz2z3,U1,z1,z2,z3,zobcz2,zobc,Rzfe,Xzmi,I1,I2,U2,U,Z;

U1=StrToFloat(edtu1->Text);
prze=StrToFloat(edtprzek->Text);
R1=StrToFloat(edtr1->Text);
R21=StrToFloat(edtr2->Text)przeprze;
Xr1=StrToFloat(edtxr1->Text);
Xr21=StrToFloat(edtxr2->Text)przeprze;
Xmi=StrToFloat(edtxmi->Text);
Rfe=StrToFloat(edtrfe->Text);
Robc1=StrToFloat(edtrobc->Text)przeprze;
Xobc1=StrToFloat(edtxobc->Text)przeprze;

U1=complex<double>(StrToFloat(edtu1->Text),0);
z1=complex<double> (R1,Xr1);
z2=complex<double> (R21,Xr21);
Rzfe=complex<double> (Rfe,0);
Xzmi=complex<double> (0,Xmi);
z3=((RzfeXzmi)/(Rzfe+Xzmi));
zobc=complex<double> (Robc1,Xobc1);
zobcz2=(z2+zobc);
zobcz2z3=((zobcz2
z3)/(zobcz2+z3));
Z=(z1+zobcz2z3);

}
//---------------------------------------------------------------------------

void __fastcall TForm1::Button1Click(TObject *Sender)
{
I tutaj bym chcial wiedzieć co mam wpisać by po kliknięciu button1, wyświetliło mi np. w edit1 wartość zmiennej Z
}

Pozostało 580 znaków

2006-12-13 10:06
0

To ja tylko juz zalogowany :]. wymyślcie coś prosze. jak nie można tego zrobić to też napiszcie, lub jeśli trzeba coś zmienić.

Podejrzewam, że te "Z" trzeba by jakoś udostępnić dla całości programu ale po miesiącu nauki naprawde jestem blady :(

Pozostało 580 znaków

2006-12-13 23:37
0

A nie mógłbyś zrobić tych zmiennych które potrzebujesz używać w różnych przyciskach jako zmienne globalne (czyli zadeklarować ich tam pod deklaracja TForm1 *Form1; )??
to rozwiązało by chyba problem...

Pozostało 580 znaków

2006-12-14 15:45
0

ok dzięki :] teraz już działa. a tak kombinowałem a tu prościzna :] thx

Pozostało 580 znaków

Odpowiedz
Liczba odpowiedzi na stronę

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1, botów: 0