Witam mam problem w grze 2d z tym skryptem a dokładniej z linijką 9, 10 oraz 30, 31. jak widać oba public float'y są napisane tak samo tylko, że zmienia się Horizontal i Vertical. Po wejściu do gry i po poruszaniu się lewo prawo zmienna moveInput zmienia się prawidłowo, gdy naciśnie się A zmienna przyjmuje wartość -1 a gdy naciśnie się D zmienna przyjmuje wartość 1, natomiast gdy gracz stoi zmienna pozostaje z wartością 0. A jeśli chodzi o zmienną jumpInput przez cały czas pozostaje z wartością 0. Chciałbym aby coś podobnego jak w wersji z moveInput było ze zmienną jumpInput która będzie się zmieniać w zależności od tego na jakiej wysokości jest gracz.
using System.Collections;
using System.Collections.Generic;
using UnityEngine;
public class movement : MonoBehaviour
{
public float speed = 5f;
public float jumpHeight = 5f;
9 public float moveInput;
10 public float jumpInput;
private float jumpTimeCounter;
public float jumpTime;
private bool isJumping;
private bool isGrounded;
public Transform feetPos;
public float checkRadius;
public LayerMask whatIsGround;
private Rigidbody2D rb;
public Animator anim;
private void Start()
{
anim = GetComponent<Animator>();
rb = GetComponent<Rigidbody2D>();
}
void FixedUpdate(){
30 moveInput = Input.GetAxisRaw("Horizontal");
31 jumpInput = Input.GetAxisRaw("Vertical");
rb.velocity = new Vector2(moveInput * speed, rb.velocity.y);
}
void Update()
{
if(moveInput > 0){
transform.eulerAngles = new Vector3(0, 0, 0);
} else if(moveInput < 0){
transform.eulerAngles = new Vector3(0, 180, 0);
}
isGrounded = Physics2D.OverlapCircle(feetPos.position, checkRadius, whatIsGround);
if(isGrounded == true && Input.GetKeyDown(KeyCode.Space)){
isJumping = true;
jumpTimeCounter = jumpTime;
rb.velocity = Vector2.up * jumpHeight;
}
if(Input.GetKey(KeyCode.Space) && isJumping == true){
if(jumpTimeCounter > 0){
rb.velocity = Vector2.up * jumpHeight;
jumpTimeCounter -= Time.deltaTime;
}
else{
isJumping = false;
}
}
if(Input.GetKeyUp(KeyCode.Space)){
isJumping = false;
}
if(moveInput != 0){
anim.SetBool("czyBiegnie", true);
}
if(moveInput == 0){
anim.SetBool("czyBiegnie", false);
}
if(jumpInput != 0){
Debug.Log("skacze");
}
}
}