Istniej sposób by piksele w obrazie binarnym były kodowane za pomocą jednego bitu 0 bądź 1? Po wyświetleniu pojedynczych pikseli otrzymuję wartości 0 i 255 zakodowane w postaci bajtowej
0
0
Ale gdzie? W pliku? jakiego formatu? napisz coś więcej…
Po wyświetleniu pojedynczych pikseli otrzymuję wartości 0 i 255 zakodowane w postaci bajtowej
A jak to wyświetlasz?
0
Wyświetlam w konsoli dany indeks piksela z maski 3 x 3. Nie, nie chodzi mi o kodowanie w pliku. Chcę by obraz przeze mnie wczytany po którym "przechodzę" dwoma pętlami był zakodowany w postaci wartości pikseli 0 i 1. Odpowiednio jedna wartośc jeśli jest to tło a druga jeśli obiekt
1
Możesz zrobić 2 klasy.
- ObrazBinarny.
Posiada pola szerokość, wysokość, lista z rzędami pikseli...
Oraz odpowiedni indekser. - LiniaObrazuBinarnego.
Posiada listę typu char, w której na każdym bicie każdego chara kodujesz 8 bitów obrazu lub mniej bitów na ostatnim bajcie. W zależności do wymiarów obrazu.
Również odpowiedni indekser mógłby pomóc w odwołaniu się do poszczególnych bitów charów zawartych w liście. Np. jak chcesz się odnieść do [Y][X] o wartościach [2][16], to znaczy, że bierzesz drugą linię obrazu binarnego i ostatni bit 2 bajta linii (16/8 + 16%8
).
Klasy będą miały odpowiednie metody do zarządzania obrazem i bardzo dobrze zaimplementowane indeksery z zabezpieczeniami, żeby nie wyjść poza zakres itp.