pisanie gier w c# (technologie)

0

Witam wszystkich

Ostatnio wzięło mnie na napisanie jakiejś fajnej gierki na androida lub windows phona. Nie bardzo wiem z jakich narzędzi i frameworków korzystać, trochę poczytałem wyszło, że jest coś takiego jak XNA ale z tego co wiem chyba nie jest rozwijane juz ? Do tego unity3d.

Chciałbym was zapytać jak zacząć najlepiej i jak do tego podejść z jakich technologii mam korzystać. Chciałbym np poźniej taką grę wystawić do sklepu androida czy windows phona. Koniecznie w c# bo jest to język, który znam i Visual studio oczywiście.

0

Jeżeli android i C# to koniecznie xamarin. Ale polecam naukę javy, jak chcesz pod androida ;)

0

Z tego co mnie jest wiadomo, to do dyspozycji masz MonoGame (duchowy następca XNA, oczywiście od Microsoftu) oraz OpenTK (wrapper OpenGL'a). Innych poważnych propozycji chyba nie ma, a jeśli są to mają zerowe community :)

0

Moim zdaniem najlepiej się zainteresować https://unity3d.com/ o którym sam wspomniałeś. Masz C#, masz VS.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1