Zapytanie odnośnie Farseer Physic Engine

0

Witam serdecznie, przychodzę z zapytaniem dotyczącym silnika fizyki Farseer Physic Engine! Ogólnie zacząłem pisać mój pierwszy "większy" projekt, gra przygodowo-strategiczna, lecz doszedłem do pewnego problemu. Wszystko do tej pory szło jak po maśle, klasy przeciwników, ludzików gracza, wszystko ładnie chodzi, kolizje działają, nie wchodzą na siebie. Teraz powstał następujący problem, mianowicie chciałbym aby w jakiejś odległości wieżyczki zaczęły do gracza strzelać, troche pokombinowałem, doSZEDŁem do wniosku, że do każdej postaci/wroga/interaktywnego budynku(np wieżyczka) musi być przypisany niewidzialny okrąg, z kolizjami okręgów się już spotkałem bardzo dawno, wiem, że to łatwizna, ale nie wiem jak do tych postaci/wrogów/budynków przypisać jakoś te okręgi i na nich później operować, szukałem troche w Farseer ale wydaje mi się że tam nic nie ma takiego.

Obrazek:
http://1drv.ms/20oEJPI

0

Nie znam tego silnika, ale możesz napisać interfejs ICircleable z metodami na R i na środek , wszystkie twoje klasy dziedziczyły by po tym interfejsie, a potem to już z górki

0

Mógłbyś równie dobrze przeliczać na zasadzie klasy Vector3 odległość postaci od wieżyczki, przykładowo jeśli jest mniejsza lub równa promieniowi okręgu tego Koła to wtedy coś sie dzieje.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1