Kilka Labelow jak je "adresowac"?

0

Witam.
Napotkałem jeszcze jeden problem :-D

Na formie mam kilka trackbarow, trackbare maja jedna wspólną procedurę obsługi zdarzenia (w zależności jaki trackbar "ruszam" rozpoznaje je po Tabindeksie. Na formie do każdego trackbara mam przypisany Label w którym chcę wyświetlać aktualną wartość trackbara, ale nie wiem jak mam to zrobić. Mógłbym na podstawie Tabindeksu danego Trackbara stworzyć sobie stringa odpowiadającemu nazwie przeyporządkowanego mu Labela, ale nie wiem czy to zadziała a poza tym nie wiem jak stringa potem przypisać do danego komponentu Label :-(

może mi ktoś jakoś w tym pomóc ?

0

UserControl z barem + labelem, slownik bar->label, cokolwiek tylko nie to co wymysliles :)

0

Sorry , chyba nie załapałem Twojej odpowiedzi :-( Czyli nie mogę odnieść się dynamicznie do jakiegokolwiek labela ?

usercontrol służy do tworzenia własnych komponentów, udało mi się stworzyć komponent, który składa się z checkboxa, Labela i Trackbala.
ChcekBox włącza/wyłącza trackballa Label wyświetla Value z trackala. ładnie to wygląda , ale nie wiem jak zrobić by właściwości checkboxa były widoczne, chodzi o właściwość text, a więc każdy mój "CheckbotxTB" wygląda tak samo, a chce mu zmieniac wlasciwosc text z checkboxa i nie wiem jak to zrobić, aby ta właściwość była widoczna w menu propeteries :(

0

@katelx chodziło o to, żebyś trzymał gdzieś informacje o tym, który label jest skojarzony z którym trackbarem. Mozesz to robić np w

 Dictionary<Trackbar, Label>

. Potem jak bedziesz w tym zdarzeniu obsługi ruszania trackbarem, wyciagniesz sobie ze slownika referencje do odpowiedniego labela i sobie go tam updajtujesz

0

Nie chce zmieniać checkbox.text w zdarzeniu, ale tylko w chwili wstawiania do formy. Dlatego pytam się jak zrobić aby właściwości checkbox.text pokazały mi się w menu propeteries ? :)
W załączniku mój komponent... Chcę zmienić napis przy CheckBoxie "Enable TB" abym mógł na formie umieścić kilkanaście takich komponentów i nadać im odpowiednią funkcje i ja przy okazji opisać :D

Tak ogólnie to tworząc komponent z kilku innych... w tym wypadku checkbox i trackall i label), zauważyłem, ze nie mam dostępu ani do checkbox.text i trackball.value, wiec jak sobie robię cos takiego:

 
private void checkBoxTrackbal1_MouseUp(object sender, MouseEventArgs e)
        {
            CheckBoxTrackbal CBT = (CheckBoxTrackbal)sender;

           
        }

nie mam ani właściwości value, ani właściwości text .... natomiast działają tylko funkcje wpisane w kod samego komponentu, czyli on/of trackbar i aktualna wartość value w label) - no ale to logiczne , ze to działa, tylko po co mi taki "martwy komponent" nie potrafię przerzucić potrzebnych mi właściwości aby były dostępne we właściwościach tworzonego komponentu :-(

Nie za bardzo rozumiem, gdzie miałbym wpisać:

Dictionary<>

Wyczytałem, gdzieś na forum, ze pierwszy parametr określa do czego chce mieć dostęp, a drugi z jakiego komponentu.
Ale nie wiem jak to "przyłatać" myślałem, ze w kodzie komponentu.... a potem doszedłem jak się dostać do właściwości, ale:

  private void checkBoxTrackbal1_MouseUp(object sender, MouseEventArgs e)
        {
            CheckBoxTrackbal CBT = (CheckBoxTrackbal)sender;
            CBT.EnableTB.Text = "SID1-Test";
            CBT.Refresh();
        }
 

... ale takie cos nie ma wpływu na komponent, nawet jak zrobię CBT.refresh(). Więc ogólnie ręce opadają :-(
... Przed chwilą zauważyłem kiedy działa a kiedy nie .... i jest masakra :-(
Jeżeli przesuwam trackbarem lub zaznaczam checkboxa, to nie działa zdarzenie MouseUp, ale jak jestem na komponencie, gdzie nie są osadzone komponenty checkbox, trackbar i label to zdarzenie to zaskakuje... trochę to bez sensu, co robię nie tak ?

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1