Nie chce zmieniać checkbox.text w zdarzeniu, ale tylko w chwili wstawiania do formy. Dlatego pytam się jak zrobić aby właściwości checkbox.text pokazały mi się w menu propeteries ? :)
W załączniku mój komponent... Chcę zmienić napis przy CheckBoxie "Enable TB" abym mógł na formie umieścić kilkanaście takich komponentów i nadać im odpowiednią funkcje i ja przy okazji opisać :D
Tak ogólnie to tworząc komponent z kilku innych... w tym wypadku checkbox i trackall i label), zauważyłem, ze nie mam dostępu ani do checkbox.text i trackball.value, wiec jak sobie robię cos takiego:
private void checkBoxTrackbal1_MouseUp(object sender, MouseEventArgs e)
{
CheckBoxTrackbal CBT = (CheckBoxTrackbal)sender;
}
nie mam ani właściwości value, ani właściwości text .... natomiast działają tylko funkcje wpisane w kod samego komponentu, czyli on/of trackbar i aktualna wartość value w label) - no ale to logiczne , ze to działa, tylko po co mi taki "martwy komponent" nie potrafię przerzucić potrzebnych mi właściwości aby były dostępne we właściwościach tworzonego komponentu :-(
Nie za bardzo rozumiem, gdzie miałbym wpisać:
Dictionary<>
Wyczytałem, gdzieś na forum, ze pierwszy parametr określa do czego chce mieć dostęp, a drugi z jakiego komponentu.
Ale nie wiem jak to "przyłatać" myślałem, ze w kodzie komponentu.... a potem doszedłem jak się dostać do właściwości, ale:
private void checkBoxTrackbal1_MouseUp(object sender, MouseEventArgs e)
{
CheckBoxTrackbal CBT = (CheckBoxTrackbal)sender;
CBT.EnableTB.Text = "SID1-Test";
CBT.Refresh();
}
... ale takie cos nie ma wpływu na komponent, nawet jak zrobię CBT.refresh(). Więc ogólnie ręce opadają :-(
... Przed chwilą zauważyłem kiedy działa a kiedy nie .... i jest masakra :-(
Jeżeli przesuwam trackbarem lub zaznaczam checkboxa, to nie działa zdarzenie MouseUp, ale jak jestem na komponencie, gdzie nie są osadzone komponenty checkbox, trackbar i label to zdarzenie to zaskakuje... trochę to bez sensu, co robię nie tak ?