Czy można pobrać dane z kontrolnki w klasie?

0

Piszę program w visual studio C#. Czy jest możliwość po stworzeniu obiektu aby w nim pobrane zostały dane czy muszą być dane przekazane do klasy? Czy da się skrócić poniższy kod?

class OpcjeWysz
    {
        int dan = 0;
        
        public int suma(int dan)
        {
                switch (dan)
                {
                    case 0:
                        dan += 1;
                        break;
                    case 1:
                        dan += 2;
                        break;
                }
                return dan;
        }
    }
private void button1_Click(object sender, EventArgs e) 
{
            int swit = 0;
            OpcjeWysz check = new OpcjeWysz();

            for (int i = 0; i < 5; i++)
            {
                if (checkedListBox1.GetItemChecked(i) == true)
                {
                    swit = check.suma(i);
                }

            }
           MessageBox.Show(swit.ToString());
}
0

Nie wiem co ty chcesz zrobić, ani co twój kod robi.

0

po naciśnięciu buttona sprawdza które wiersze w checkedListBox1 są zaznaczone. "checkedListBox1.GetItemChecked(i)" mam na liście 5 lini więc sprawdza każdą "for". Jeżeli jest true to przekazuje numer linii klasie a w niej zlicza mi ich sumę "switch".
1 linia + 2 linie = 3
2 linia + 5 linie = 7
Wynik wyświetla w MessageBox

0

Jeszcze raz, co to ma robić?

public int suma(int dan)
        {
                switch (dan)
                {
                    case 0:
                        dan += 1;
                        break;
                    case 1:
                        dan += 2;
                        break;
                }
                return dan;
        }

Jaką sumę to zwraca?

Jeśli chcesz dostać sumę zaznaczonych lini to w pętli dajesz swit++
A serio dalej nie rozumiem co ma robić metoda suma

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1