Witam, szybkie pytanie: lepiej zrobić klasy pochodne klasy Król typu BiałyKról i CzarnyKról, które będą miały odpowiedni kolor czy po prostu zostawić klasę Król i nadać jej kolor np przy tworzeniu obiektu lub jakąś metodą?
Jeżeli to ich jedyna różnica to jednoznacznie pole.
Powinieneś mieć jedną klasę bazową dla figury z podstawowymi dla wszystkich figur informacjami (typu kolor); Następnie inne klasy już konkretnych figur dziedziczyłyby z niej, gdzie kolor figury możesz podawać np. w konstruktorze klasy;
Nie powinieneś robić osobnych klas tylko ze względu na kolor figury.
Tak też mam zrobione. Klasa Figura, po niej dziedziczą klasy Wieża, Pion, Królowa (nazewnictwo angielskie) itd. Każda ma swój kolor i pozycję początkową (podawana też w konstruktorze). Metodami wirtualnymi zrobiłem tylko wczytywanie odpowiedniej grafiki dla danej figury i pobierany zakres ruchów. Dzięki
Tylko pamiętaj, że kolor figury jest elementem wspólnym dla wszystkich figur, więc powinien być w bazowej klasie, aby wszystkie klasy pochodne dziedziczyły go; Wszystkie wspólne elementy dla wszystkich figur powinny być w bazowej klasie.