Witam,
jestem w trakcie nauki C#...piszę sobie małą mini gierkę (quiz). Mam problem, otóż po udzieleniu złej odpowiedzi pojawia się nowy Form GameOver i chciałbym, aby odtwarzany był tu dźwięk.
Form GameOver = new GameOver();
GameOver.Show();
this.Hide();
Pogooglowałem trochę i znalazłem informacje na msdn dotyczące odtwarzania dźwięku. Sposób zaprezentowany poniżej odtwarza dźwięk bez problemu z tym, że trzeba kliknąć na button i wybrać ścieżkę oraz plik (kod poniżej). Ja jednak chcę, aby po pojawieniu się okienka GameOver dźwięk był automatycznie odtwarzany, a nie wybierany ręcznie przez użytkownika. Pomoże ktoś??
PS. Ustalmy, że dźwięk to: test_game_over.wav i znajduje się on w katalogu w którym jest aplikacja, czyli bez zbędnych podfolderów:)
using System;
using System.Collections.Generic;
using System.ComponentModel;
using System.Data;
using System.Drawing;
using System.Linq;
using System.Text;
using System.Windows.Forms;
namespace Quiz
{
public partial class GameOver : Form
{
public GameOver()
{
InitializeComponent();
}
private void button1_Click(object sender, EventArgs e)
{
MessageBox.Show("Przykro mi...koniec gry;(");
Application.Exit();
}
private void button2_Click(object sender, EventArgs e)
{
OpenFileDialog dialog = new OpenFileDialog();
dialog.Filter = "Audio Files (.wav)|*.wav";
if (dialog.ShowDialog() == DialogResult.OK)
{
string path = dialog.FileName;
playSound(path);
}
}
private void playSound(string path)
{
System.Media.SoundPlayer player = new System.Media.SoundPlayer();
player.SoundLocation = path;
player.Load();
player.Play();
}
}
}