Prosty sposób na wyświetlanie 3D [C#]

0

Witam.
Mam do zrobienia jako część większego projektu pewną symulację, bardzo prostą. Po prostu chcę wczytać do programu model, kilka prostopadłościanów i tyle. No i poruszać moim modelem i kamerą.

Jest to jak mówiłem część większego projektu więc nie chcę robić na ten temat doktoratu tylko rozwiązać problem i mieć go z głowy. Próbowałem kiedyś XNA ale jest to dla mnie strasznie toporne. Chciałbym jak najbardziej uniknąć wchodzenia w zawiłości grafiki 3D. Meshe, trójkąty i inne cuda.

Czy polecicie mi w jakiej technologi takie coś osiągnąć? Może jakiś silnik używający XNA zamiast gołego XNA?

Chodzi oczywiście o C#

1

Może zacytuje sam siebie:

MSM napisał(a)

Ja osobiście lubię openGL, ale nie ma on obecnie niestety dobrego wrappera do .NET.
Managed directX jest już nie wspierany - też odpada.
Jest jeszcze SlimDX - kiedyś się nim bawiłem i nie narzekam, ale jest w sumie równie zawiły jak natywny directX (razem z VertexBufferami etc - mam na myśli że nie jest tak ładnie abstrakcyjny jak Managed).
Tak więc zostaje ci tylko XNA - jeśli on jest dla ciebie toporny to padniesz jak zobaczysz któryś z powyższych ;)

Chociaż jest jeszcze jedna opcja - możesz to zrobić w czystym WPF - to jest absolutnie najprostszy sposób na renderowanie grafiki, kto wie, być może ci to wystarczy (WPF jest całkiem rozbudowany jeśli chodzi o grafikę, zobacz np. http://www.kindohm.com/technical/wpf3dtutorial.htm)

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1