C# Wyjaśnienie składni i znaczenia wierszy

0

Witam,
Powiem szczerze o co mi chodzi. Za dwa tygodnie mam egzamin z programowania. Profesor daje nam zadania takiego typu:

struct Point{public int x,y;}  //
enum Season{Spring, Summer, Fall, Winter}  // 
class MyDataSet
{	void setData(int limit)  //
	{
		for(int i = 0; i < limit; i++){  // 
		int n =42;
		Point p = new Point();  // 
		Season s = Season.Winter;  //  
	}
x = 43; p = new Point();  // 
	a = Season.Winter;  // 

Mamy wyjaśnić znaczenie i składnię wierszy oznaczonych znakiem komentarza//

Nie proszę Was o to by ktoś mi rozwiązywał to zadanie na gotowe, lecz by wytłumaczył jak to zrobić, lub podesłał link do miejsca w którym sie tego nauczę.

Wiem, że możecie wziąć mnie za nieuka i głąba który nie może nauczyć się programowanie lub mu sie po prostu nie chce, ale powiem tylko, że jestem sieciowcem - to jest moja specjalizacja. W tej branży obecnie praktykuję, a w przyszłości chce pracować. Programowanie jest mi nie potrzebne, więc swój czas wolę poświęcić na zgłębianie wiedzy z inżynierii sieci teleinformatycznych.

Pozdrawiam,
Łukasz Wawrzyniak

0

jesli chcesz sie zajmowac sieciami to programowanie tak czy siak cie raczej nie ominie...
na pewno bedziesz musial umiejc jakies jezyki skryptowe np. perl lub cos podobnego.

no chyba ze z sieciami chcesz miec tyle wspolnego co gosciu ktory zaklada antene na dachu i podlacza pod kompa.
Radzilbym bys sobie sam poradzil to sa podstawy i mozesz poczytac to w ciagu godziny.

0

ja tam sie zlituje, bo musialbys nauczyc sie jezyka programowania zeby to opisac

cisoaleg napisał(a)

Witam,
Powiem szczerze o co mi chodzi. Za dwa tygodnie mam egzamin z programowania. Profesor daje nam zadania takiego typu:

struct Point{public int x,y;} // definicja struktury
enum Season{Spring, Summer, Fall, Winter} // deninicja enuma (chyba po pl tlumacza to na typ wyliczeniowy)
class MyDataSet
{ void setData(int limit) // definicja metody prywatnej z jednym parametrem
{
for(int i = 0; i < limit; i++){ // petla od zera do limit inkrementowana co 1
int n =42;
Point p = new Point(); // deklaracja i utworzenie nowego obiektu (struktury) typu Point
Season s = Season.Winter; // deklaracja i przypisanie wartosci zeminnetj typu Season
}
x = 43; p = new Point(); // a tu mi cos nie pasi bo nie ma zadleklarowanego typu, a wyglada jakby to mialy byc pola klasy, jesli tak to definicja i przypisanie domyslnych wartosci polom klasy
a = Season.Winter; //

> 
> Mamy wyjaśnić znaczenie i składnię wierszy oznaczonych znakiem komentarza//
> 
> Nie proszę Was o to by ktoś mi rozwiązywał to zadanie na gotowe, lecz by wytłumaczył jak to zrobić, lub podesłał link do miejsca w którym sie tego nauczę.
> 
> Wiem, że możecie wziąć mnie za nieuka i głąba który nie może nauczyć się programowanie lub mu sie po prostu nie chce, ale powiem tylko, że jestem sieciowcem - to jest moja specjalizacja. W tej branży obecnie praktykuję, a w przyszłości chce pracować. Programowanie jest mi nie potrzebne, więc swój czas wolę poświęcić na zgłębianie wiedzy z inżynierii sieci teleinformatycznych. 
> 
> Pozdrawiam,
> Łukasz Wawrzyniak
0

Twój kod nie jest pełny - brakuje typu ostatnich elementów (nawet gdyby tam było var , to i tak nie można tak deklarować pól klasy - jedynie zmienne...)

0

Przećwiczyłem Kurs C# z centrumxp.
Znalazłem jakiś programik i próbuje go opisać. Proszę was sprawdźcie i ewentualnie poprawcie moje wypociny. Z góry dziękuję.

public class cell{// stworzenie klasy publicznej o nazwie cell
int content; //deklaracja zmiennej content typu int
bool flag=false;// przypisanie zmiennej flaag typu logicznego false
public int ReadFromCell(){//deklaracja metody publicznej typu int o nazwie ReadFromCell
lock(this){//nie wiem
if(!flag){//użycie instrukcji warunkwej if. Sprawdzamy czy wynik jest różny od flag
try{//nie wiem
monitor.Wait(this);//nie wiem
}
catch(synchronizationLockException e){//nie wiem
Console.WriteLine(e);    } // wypisuje nam zawartosc zmiennej e
catch(ThreadInterruptedException e){//nie wiem
Console.WriteLine(e);    }//wypsiuje zawartosc zmiennej e
}
flag=false;//przypisanie zmiennej flag typu false


Monitor.Pulse(this);//nie wiem
}
return content;// zwraca zmienna content?
}
public void WriteToCell(int n){//publiczna metoda nie zwracajaca wyniku o nazwie WriteToCell jednoargumentowa
lock(this){//zamyka nam cos?
if(flag){//użycie instrukcji warunkwej if. Sprawdzamy czy wynik jest równy flag
try{//nie wiem
Monitor Wait(this);//nie wiem
}
catch(Exception e){//nie wiem
Console.WriteLine(e);}//wypisuje zawartość zmiennej e
}
content=n;//nie wiem
flag=true;//przypisanie zmiennej flag typu true
Monitor.Pulse(this);//nie wiem
}
}}

2

using System;
using System.Threading;
public.class synchro{// stworzenie klasy publicznej o nazwie synchro
public int kwadrat(int i){//deklaracja metody kwadrat typu int jednoargumentowej
console.WriteLine("{0}",// wyświetlenie hmmm? Thread.CurrentThread.GatHashCode());//nie wiem
return[*];//zwraca nam zawartość jakieś tablicy??
}
}
public delegate int MASD(int i);//deklaracja publicznego delegatu typu int o nazwie MASD jednoargumentowego?

public class PAR{//stworzenie publicznej klasy o nazwie PAR
public static void Main(){//deklaracja publicznej metody ststaycznej nie zwracającej wyniku
int eParametr=0;//deklaracja parametru typu int o nazwie eParametr i przypisanie mu wartości 0
int eResult=0; //deklaracja parametru typu int o nazwie eResult i przypisanie mu wartości 0
Synchro aSO=new Synchro();//stworzenie nowego obiektu o nazwie aSO na bazie klasy Synchro
Console.WriteLine("(0)";//konsola wypisuje nam zawartosc hmm?
Thread.CurrentThread.GetHashCode());//nie wiem
cParam=10;//przypisanie zmiennej wartości 10
cResult=sSO.Kwadrat(cParam);//nie wiem
Console.WriteLine("wynik dla {0} wynosi {1};\n\n",cParam,
cResult);//nie wiem

MASD sD=new MASD(sSO.Kwadrat);//Stworzenie nowego obiektu o nazwie sD na bazie klasy MASD
cParm=17;//przypisanie zmiennej wartosci 17
IAsyncResult aResult=sD.BeginInvoke(cParm,null,null);//nie wiem
aResult.AsyncWaidHandle.WaitOne();//nie wiem
cResult=sD.EndInvoke(aResult);//nie wiem
Console.WriteLine("Wynik dla{0} wynosi{1}",cParam,cResult);//nie wiem;/
}
} 
0

Nie wiem, jak szczegółowy ma być ten egzamin - ale jeżeli ma sprawdzać znajomość terminologii to się doczepię:

public class cell{// stworzenie klasy publicznej o nazwie cell

Klas się nie tworzy. Klasy się deklaruje albo definiuje. Stworzyć można obiekt.

int content; //deklaracja zmiennej content typu int

OK

bool flag=false;// przypisanie zmiennej flaag typu logicznego false

Definicja zmiennej typu "bool" o nazwie "flag" i przypisanie jej wartości false

public int ReadFromCell(){//deklaracja metody publicznej typu int o nazwie ReadFromCell

Deklaracja metody nie przyjmującej żadnych parametrów i zwracającej zmienną typu int

if(!flag){//użycie instrukcji warunkwej if. Sprawdzamy czy wynik jest różny od flag

Nie. Taki zapis znaczy to samo, co:
if (flag!=true) {
czyli tak naprawdę - sprawdzamy, czy zmienna flag ma wartość false, jeżeli tak, to wykonujemy kod w klamrach

try{//nie wiem

Poczytaj o wyjątkach

monitor.Wait(this);//nie wiem

Z formalnego punktu widzenia - wywołanie na rzecz obiektu "monitor" metody "Wait" i przekazanie jej jako parametr bieżącego obiektu... Wbrew pozorom to nie jest aż tak skomplikowane, jak brzmi.

catch(synchronizationLockException e){//nie wiem

Ponownie - poczytaj o wyjątkach

Console.WriteLine(e);    } // wypisuje nam zawartosc zmiennej e

Co prawda masz rację - ale jeżeli chciałbym to opisać tak, jak wcześniejszy przykład - to jest to wywołanie na rzecz obiektu "console" metody "WriteLine" i przekazanie jej jako parametr zmiennej "e".
Mam nadzieję, że to trochę wyjaśni wcześniejszy opis...

catch(ThreadInterruptedException e){//nie wiem

Znowu - wyjątki się kłaniają

flag=false;//przypisanie zmiennej flag typu false

Nie. Przypisanie zmiennej o nazwie "flag" wartości false. To jest różnica.

return content;// zwraca zmienna content?

Zgadza się, ale napisałeś to tak, jakbyś nie wiedział, co to właściwie znaczy.

public void WriteToCell(int n){//publiczna metoda nie zwracajaca wyniku o nazwie WriteToCell jednoargumentowa

Zgadza się, można jeszcze dodać, że przyjmuje 1 argument o nazwie "n" typu int.

if(flag){//użycie instrukcji warunkwej if. Sprawdzamy czy wynik jest równy flag

Nie. Tak, jak poprzednio przy if - ten zapis znaczy to samo, co:
if (flag==true) {
Czyli sprawdzamy, czy zmienna "flag" ma wartość true.

content=n;//nie wiem

Przypisanie zmiennej o nazwie "content" wartości zmiennej o nazwie "n".
Przeanalizuj sobie następujący kawałek:
int a, b;
a=10;
b=a;
Ten kod, który zacytowałeś to dokładny odpowiednik tego b=a.

flag=true;//przypisanie zmiennej flag typu true

Gdybyś nie dodał słowa "typu", byłoby dobrze. "true" to wartość, a nie typ. Czyli tu mamy przpisanie zmiennej typu flag wartości true. To mniej-więcej tak, jakbyś miał:
int a;
a=10;

 
Jak chcesz, odezwij się na gg.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1