Nie wiem, jak szczegółowy ma być ten egzamin - ale jeżeli ma sprawdzać znajomość terminologii to się doczepię:
public class cell{// stworzenie klasy publicznej o nazwie cell
Klas się nie tworzy. Klasy się deklaruje albo definiuje. Stworzyć można obiekt.
int content; //deklaracja zmiennej content typu int
OK
bool flag=false;// przypisanie zmiennej flaag typu logicznego false
Definicja zmiennej typu "bool" o nazwie "flag" i przypisanie jej wartości false
public int ReadFromCell(){//deklaracja metody publicznej typu int o nazwie ReadFromCell
Deklaracja metody nie przyjmującej żadnych parametrów i zwracającej zmienną typu int
if(!flag){//użycie instrukcji warunkwej if. Sprawdzamy czy wynik jest różny od flag
Nie. Taki zapis znaczy to samo, co:
if (flag!=true) {
czyli tak naprawdę - sprawdzamy, czy zmienna flag ma wartość false, jeżeli tak, to wykonujemy kod w klamrach
try{//nie wiem
Poczytaj o wyjątkach
monitor.Wait(this);//nie wiem
Z formalnego punktu widzenia - wywołanie na rzecz obiektu "monitor" metody "Wait" i przekazanie jej jako parametr bieżącego obiektu... Wbrew pozorom to nie jest aż tak skomplikowane, jak brzmi.
catch(synchronizationLockException e){//nie wiem
Ponownie - poczytaj o wyjątkach
Console.WriteLine(e); } // wypisuje nam zawartosc zmiennej e
Co prawda masz rację - ale jeżeli chciałbym to opisać tak, jak wcześniejszy przykład - to jest to wywołanie na rzecz obiektu "console" metody "WriteLine" i przekazanie jej jako parametr zmiennej "e".
Mam nadzieję, że to trochę wyjaśni wcześniejszy opis...
catch(ThreadInterruptedException e){//nie wiem
Znowu - wyjątki się kłaniają
flag=false;//przypisanie zmiennej flag typu false
Nie. Przypisanie zmiennej o nazwie "flag" wartości false. To jest różnica.
return content;// zwraca zmienna content?
Zgadza się, ale napisałeś to tak, jakbyś nie wiedział, co to właściwie znaczy.
public void WriteToCell(int n){//publiczna metoda nie zwracajaca wyniku o nazwie WriteToCell jednoargumentowa
Zgadza się, można jeszcze dodać, że przyjmuje 1 argument o nazwie "n" typu int.
if(flag){//użycie instrukcji warunkwej if. Sprawdzamy czy wynik jest równy flag
Nie. Tak, jak poprzednio przy if - ten zapis znaczy to samo, co:
if (flag==true) {
Czyli sprawdzamy, czy zmienna "flag" ma wartość true.
content=n;//nie wiem
Przypisanie zmiennej o nazwie "content" wartości zmiennej o nazwie "n".
Przeanalizuj sobie następujący kawałek:
int a, b;
a=10;
b=a;
Ten kod, który zacytowałeś to dokładny odpowiednik tego b=a.
flag=true;//przypisanie zmiennej flag typu true
Gdybyś nie dodał słowa "typu", byłoby dobrze. "true" to wartość, a nie typ. Czyli tu mamy przpisanie zmiennej typu flag wartości true. To mniej-więcej tak, jakbyś miał:
int a;
a=10;
Jak chcesz, odezwij się na gg.