Witam
Od razu proszę o przeniesienie wątku jeśli nie tu go założyłem.

Czy znacie jakieś fajne poradniki na temat "analizowania tekstu" w Accesie?
Chciałbym osiągnąć taki efekt:
Kopiuję tabelkę ze strony www
Klikam magiczny przycisk, lub wklejam to w jakieś pole tekstowe i automatycznie wpada to do pojedynczych rekordów w bazie danych, żebym mógł wygenerować z tego potem ładny pliczek csv.

Skopiowany fragment wygląda mniej więcej tak:
Tekst
Tabelka w html
Tekst
Tabelka w html

Takich grup tekst + tabelka może być wiele, a może być jedna, tabelki mają zawsze stałą szerokość (tyle samo kolumn), mogą mieć różną ilość wierszy. Tekst z nad tabelki miałby znaleźć się w dodatkowej kolumnie przy każdym rekordzie.

Jak już wspomniałem miało by to służyć do późniejszego wygenerowania pliku csv

Może do tego wybrać lepiej jakieś inne oprogramowanie niż access? Myślałem nad pakietem office gdyż znam go w dosyć zaawansowanym stopniu, jednak makr nigdy nie ruszałem a myślę, że właśnie to byłoby mi w tym celu potrzebne.

Chyba, że macie jakiś inny ciekawy pomysł?

Wcześniej wykorzystywałem te tabelki w innym celu i udało mi się napisać makro w Notepad++ które ładnie czyściło mi to ze zbędnego kodu css, który kopiował się razem z tabelką ze strony, zostawiając czystą listę w stylu:

jeden wyraz (nie wiem czy jest zamykane - nie pamiętam) wyraz

Pozdrawiam
Krzysztof