Witam minęło 17 godzin od próby napisania pierwszego programu w życiu w języku C#, i tak oto moja przygoda zagięła mnie na starcie, niestety po 4ro godzinnych poszukiwaniach i przeglądaniach stron i kursów nie znalazłem odpowiedzi.
w programie chciałem stworzyć strukturę danych odnoszącą się do wartości przedmiotu, jego modyfikacji po uplywie czasu mnie więcej tak
public struct A {
int wartość = 0;
int zmiana = 0;
int czas = 0;
}
chciałem stworzyć wirtualny czas który zgrany były z menu na Console.KeyInfo = Key.Key(value);
Menu składa się z 3 opcji:
1. Stwórz nową strukturę.
2. Sprawdź te co posiadasz.
3. Klepsydra << zmniejsz czas o 1.
Tylko że całość chciałem zawrzeć w tablicy structur więc inicjalizuje ją bez problemu:
A NewA = new NewA[i]; // dlaczego dałem i? bo jak ustawie na i=0; na poczatku to podobno jest metoda Array.Resize której niestety nie potrafie spożytkować.
Teraz najważniejsze jak zrobić tablice struktur i móc do niej dodawać elementy bo nie ma to być statyczna tablica z ustaloną z góry pamięcią tylko pamięć stworzonych elementów struktury zapisanych w tablicy.
Czy Array.Resize(ref a[], int); wystarczy?
Czy może trzeba stworzyć tablice obiektów ArrayList.
Może specjaliści pomogą a dla mastah zostawiam lekką prośbę o wytłumaczenie jak się tworzy takie tablice struktur, jakie funkcje dają do nich dostęp i jak można je modyfikować a najważniejsze jak wyświetlić zawartość.
Pozdrawiam jeszcze jako laik ;] hiro