Cześć od ponad miesiąca w dwu osobowej grupie piszę grę browserową. Właśnie kończę projekt logiki gry który jest bardzo mocno rozbudowany. Kumpel ma już zarys strony klienta. Za kilka dni będziemy robić szkielet bazy danych na którym mógł by już pracować server. Do rzeczy... Logicznym jest, że server oprócz komunikacji z klientem będzie wykonywał wiele obliczeń na bazie i przesyłał uaktualnione dane klientowi. No i od jakiegoś czasu męczy mnie pytanie czy można wykorzystać procedury składowe do wykonywania części obliczeń. Wyglądało by to tak, że server wysyła jaką procedurę wykonać, baza oblicza i wysyła do servera, a server już wtedy tylko do klienta. Jeżeli nie będzie takiej możliwości to po otrzymaniu danych przez server i obliczeniu ich będzie 99% prawdopodobieństwo że server odświeży dane w bazie i dopiero wyśle dane do klienta.
Nigdy nie korzystałem z procedur składowych baz danych ale z tego co przed chwilą przejrzałem zauważyłem, że wykorzystuje się je praktycznie jedynie do wykonywania sekwencji poleceń sql.
Interesuje mnie mocno kwestia optymalizacji i bardzo był bym wdzięczny gdybyście wyjaśnili mi jakie są korzyści z wybrania danego rozwiązania (chyba że w bazie się nie liczy takich rzeczy). Zależnie od sytuacji jeżeli baza miała by coś obliczać czy mogły by to być większe rzeczy czy tylko w skali mikro.
Z góry dzięki za pomorady.