Cześć,
Na początku zaznaczę że nie interesuje mnie żadne rozwiązanie w "silniku" ot szukam wskazówek by poruszać szarymi komórkami.
- Ma ktoś pomysł jak stare gry przechowywały w pamięci mapki izometryczne jak np Twierdza? Zauważyłem że składa się ona z wielu kwadracików ale jakoś standardowa mapa 2d (zwykła tablica 1 wymiarowa albo 2 wymiarowa) w pamięci mi nie pasuje.
Domyślam się że jest kilka warstw takiej mapy gdzie znajdują się różne elementy (zasoby, jednostki, budynki, navmesh), a wysokość generowana jest na podstawie bitmapy w odcieniach szarości jednak jakoś mi się to nie spina bo zakładając że zwykła piekarnia zajmuje 5 bloczków, a tych piekarni można nastawiać od zatrzęsienia to zwykła mapa była by np 1024 x 1024 = 1.048.576 * 4 => 4.194.304 bajtów (4MB) pamięci zakładając że struktura na którą wskazuje referencja nic nie waży.
Dzielenie takiej mapki też raczej wiele nie daje bo przecież rozgrywka odbywa się na całej mapie jednocześnie. Wielkość przeze mnie przytoczona też jest chyba mocno zaniżona jak grałem w tą grę to wydawało mi się że mapka jest sporo większa.
- Jak realizowany może być "strzał"? Zauważcie że na poniższym zdjęciu niektóre jednostki stoją na takich wysokich wieżach więc ich zasięg rośnie, a inne jednostki muszą strzelić "wyżej" bo inaczej nie mają zasięgu.
To co zauważyłem:
- Na pewno jest wiele warstw mapy (inna na path finding, inna na budynki, a jeszcze inna na zasoby)
- Wysokość każdego z bloczków można edytować oddzielnie co wskazuje na posiadanie bitmapy opisującej wysokość
- Każda jednostka zabiera 1 SQM
- Strzały lecą po jakieś paraboli bo "obijają się" od murów.