EldestPrince, gra RTS, Android

4

Hej! Serdecznie zapraszam do testowania i oceniania gry EldestPrince.
Będę wdzięczny za każdy konstruktywny feedback.

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.HDY.EP

O grze:
Jest to próba stworzenia RTS'a w starym stylu, mobilnego a jednocześnie dającego jak najwięcej frajdy.
Zastosowałem nietypowy/chyba nawet autorski system sterowania jednostkami - zależało mi na kontroli bezpośredniej (bez sztucznego grupowania w oddziały i poruszania całym oddziałem).
Gra tworzona jest w Unity, wszystko prócz audio (cc0) zostało stworzone na potrzeby projektu - żaden ze mnie grafik ale wyszło chyba całkiem okej.

Nad czym będę pracował w najbliższym czasie:

  • Mini-podgląd osobnej kamery na boku, pokazujący co jest pod palcem - żeby sobie tak nie zasłaniać
  • AI - generalnie jest głupie, głównie dlatego, że chciałem uniknąć pathfindingu
    (elementy takie jak góry i rzeki pojawiły się później)
  • Wygląd gospody, żeby było od razu widać, że to budynek specjalny/szkoleniowy

Mam też kilka grubszych pomysłów, ale jeszcze rozważam czy do tej części czy kolejnej.

  • Budowanie - tutaj w ramach uproszczenia jedynie zdobywanie budynków i ich rozbudowa;
  • Jednostki do transportu innych jednostek (np. okręty)
    i kilka innych
  • Wpływ pogody/pory dnia na statystyki różnych typów jednostek (łucznik strzela gorzej w nocy i deszczu)





0
Boski napisał(a):

Hej! Serdecznie zapraszam do testowania i oceniania gry EldestPrince.

Będę wdzięczny za każdy konstruktywny feedback.

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.HDY.EP

O grze:
Jest to próba stworzenia RTS'a w starym stylu, mobilnego a jednocześnie dającego jak najwięcej frajdy.
Zastosowałem nietypowy/chyba nawet autorski system sterowania jednostkami - zależało mi na kontroli bezpośredniej (bez sztucznego grupowania w oddziały i poruszania całym oddziałem).

Czyli każdą jednostką osobno ruszasz? To się sprawdzi jak masz mało jednostek, bo jak masz dużo, to wygodniej jest zaznaczyć ileś jednostek naraz i kazać im coś robić.

AI - generalnie jest głupie, głównie dlatego, że chciałem uniknąć pathfindingu

Czemu chciałeś go uniknąć?

0

Nienie, jednostki podążają za palcem w określonym zasięgu (można go zmieniać).
Czyli jeśli niedaleko palca jest 5 jednostek, to podążą wszystkie.
Jeśli uwzględnisz to, że niektóre typy jednostek są szybsze a inne wolniejsze, to łatwo można w ten sposób podzielić jednostki i kierować niejako grupami, a później je znów połączyć.
Ładnie też 'opływają' budynki jak mają przejść obok jakiegoś, dlatego właśnie pominąłem pathfinding (a że później pojawiły się większe blokady niż budynki w postaci gór i rzeki, to teraz jest trochę problem).
Dla gracza nie robi to różnicy, bo sobie palcem poprowadzi, dla AI już gorzej. Będę jeszcze kombinować z tym.

0

Update:
Poszła wersja 1.6 (numer wersji napisany jest w rogu okienku opcji), która zawiera:

  • podgląd tego, co jest pod palcem - pomaga w sterowaniu jednostkami
  • wyświetlanie ilości jednostek z podziałem na grupy
  • wyświetlanie wskazówek przed uruchomieniem mapy
    oraz kilka drobniejszych (balans+fixy)

A tak wygląda ten podgląd

Do kolejnej wersji: na pewno dużo pracy z AI i balansem

1

@Boski: pochwalisz sie technologiami jakich uzywasz?

1

A tak wygląda gameplay (pierwsza to jedna z map w trybie potyczki, kolejna to druga misja z kampanii)
video

0

Hej! Drobny update na temat projektu:
Dostałem całkiem sporo różnej maści feedbacku, i zdecydowałem, że gra mocno się zmieni.
Idzie dosyć powoli z uwagi na małą ilość czasu jakim dysponuję, ale małymi krokami do przodu.
Czego można się spodziewać w kolejnej wersji:

  • Większe, przewijalne+zoomowalne mapy oraz mgła wojny
  • Jednostki budują i niszczą budynki (przejmowanie tylko w przypadku braku wrogich jednostek/oporu)
  • Drzewko technologii, do polepszania statystyk i odblokowywania nowych budynków
  • Nowe budynki (wieża, port, warsztat)
  • Nowa jednostka (katapulta)
  • Zmiany w sposobie sterowania jednostkami
  • Limit jednostek zamiast zarabiania i wydawania wieśniaków jak zasobu

Poniżej screen (niektóre teksty i grafiki tymczasowe):

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1