Wątek przeniesiony 2014-03-26 01:35 z Newbie przez msm.

Algorytm wycinania kół przy jak najmniejszej stracie materiału

0

Dzień Dobry,

Ma ktoś pomysł, bądź zna algorytm służący do wycinania kółek na materiale NxN, tak aby wycinając kółka zużyć jak najmniej materiału.

Dokładnie :

Należy zaimplementowąć metode pack(), rozwiązującą zadania planowania podziału tafli w taki sposób by wybierając dowolne elementy znajdujace się w pliku wejściowym, dokonać takiego rozłożenia i upakowania ich na tafli by powierzchnia, która po pocięciu tafli pozostanie nie wykorzystana była możliwie najmniejsza.

Pozdrawiam,
Ezech

0

A jakas drobna podpowiedź, albo gdzie dalej szukać ratunku?

0

Na moich wykładach, panie studencie.

Jrj

0

@Ezechiel proponuje zacząć używać mózgu albo oczu. Wybór należy do ciebie. Po prawej stronie masz magiczne podpowiedzi które pokazują tematy podobne do twojego. I co jest pierwsze?
http://4programmers.net/Forum/Algorytmy/226952-pierogi_-_algorytm
Ale po co szukać, albo myśleć. Lepiej zakładać nowy temat...

0

Przy zalozeniu ze kola maja ta sama srednice to odpowiedz na Twoje pytanie to takze odpowiedz na pytanie: "ile najwiecej kol moge wcisnac?"
http://en.wikipedia.org/wiki/Circle_packing_in_a_square

wydaje mi sie, ze stosunkowo dobre przyblizenie dostaniesz robiac:

  1. "na pale", czyli liczac dwa najbardziej opularne rozwiazanie (ukladasz warstwami, tylko dwa rozwiazania sa ciekawe i sprawdzasz gdzie Ci sie wiecej udalo)
  2. Zrob to co wyzej, pozniej potraktuj kolka jako obiekty fizyczne w 2D, dodaj grawitacje zapusc symulacje, po chwili sie wszystko ustabilizuje, sprawdz czy mozesz dostawic jeszcze jakies kolko/kolka od gory.
0

O raby, zapomniaółem nadmienić że kółka są różnej długości.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1