Witam,
Mam zrobić na laboratoria pewne zadanie, problem tkwi w tym ze nie rozumiem logiki tego zadania,
gościu niestety nie jest skłonny do wyjaśnień twierdzi że wszystko powinniśmy wiedzieć sami,
proszę was jedynie o pomoc w zrozumieniu treści tego laboratorium aby naprowadzić mnie na sens działania tego programu.
Nie rozumiem jak ma wyglądać struktura labiryntu, podany w pdf przykład nic mi nie mówi a gdy patrze na te liczby które pokazują w jaki sposób maja być generowane możliwe przejścia to już całkiem mi to się nie klei.
Może ktoś z was ma pomysł na przebrnięcie przez to?
Zadanie polega na napisaniu prostej gry Labirynt:
1. Gra powinna zawierać okno startowe – okno główne. Po zakończeniu gry okno wyniku i
wznowienie.
2. Struktura labiryntu powinna być przechowywana w postaci tabeli liczb całkowitych.
3. Każda z liczb określa wejścia / wyjścia dla danej komnaty labiryntu: wartości bitowe
określają które drzwi można przejść. 1(2^0)-na lewo, 2(2^1)-na prawo, 4(2^2)-w górę,
8(2^3)-w dół.
4. Przejście w jedna stronę są dozwolone.
5. Każda z komnat powinna być zaimplementowana jako jeden ekran z czterema przyciskami
na jego krawędziach. Naciśniecie przycisku powoduje przejście do komnaty leżącej po
stronie ekranu na którym leży przycisk.
6. Określenie możliwości przejścia do sąsiedniej komnaty należy określić kolorem przycisku
(można użyć elementów graficznych).
7. Zakończenie gry polega na dojściu do komnaty stopu określonej wartością 0.
8. Komnata startowa ma ustawiony bit 4 (2^4).
Przykład labiryntu:
{10, 8, 10, 9,
28, 1, 0, 12,
12, 10, 9, 13,
6, 5, 6, 5}