Alfa beta cięć

0

Tradycyjnie w algorytmie Min-Max, tworzymy symulację przebiegu gry do pewnego poziomu zagłębienia.
Na samych liściach dokonujemy oceny tychże stanów i odpowiednio w górę idziemy Min-Maxem i wybieramy najlepszy stan.

Teraz jak w to wpleść alfa betę ? Nie należy symulować potomnych stanów, od tych które już są "złe". Tylko skąd to wiedzieć, skoro w MinMaxie oceniamy same liście (na końcu algorytmu) ?

Pomyślałem sobie, że chyba trzeba od razu oceniać każdy stan gry i odrzucać. Ale właśnie jakie odrzucać ? Jakiś procent najgorszych, albo poniżej ustalonego pułapu (ocena zawsze jest jakoś punktowana) ??

0

Na wiki masz pseudo kod, więc w czym problem?

0

Ten pseudokod to zwykły Min-Max.
Nie widzę w nim żadnego odcięcia "złych" węzłów.

0

a zmienne alfa beta w tym pseudo kodzie to co, na ozdobę są? NIE!
TO cały czas jest min-max tyle, że usprawniony.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1