Witam, mam na zadanie napisać edytor map 2D. Każda mapa składa się z 3 warstw. Elementy map są plikami w .png (wraz z alphą). Pomyślałem, żeby wrzucić do scrollboxa 3 komponenty image i jeden image z boku. Te komponenty w scrollboxie były by warstwami a ten boczny to elementy możliwe do umieszczenia. Jednak pojawił się już problem, bo niestety nie mogę kopiować z obrazków .png. Myślałem zamianę image na paintbox lub konwertowanie tych .png do bitmapy 32 bitowej. Chciałbym móc też oddalać mapę (autosize + zmiana wielkości obrazka, chociaż nie wiem czy to dobry pomysł) oraz ustawić przezroczystość danej warstwy żeby móc zobaczyć co jest pod (tutaj jedynie przyszło mi do głowy kopiowanie danej warstwy i dodanie wartości alpha). Ostatecznie myślałem nad Open GL lub DirectX tylko, czy opłaca się używać tego dla tak prostych celów? Chciałbym poznać opinię bardziej doświadczonych programistów, jaki sposób będzie lepszy.
Pozdrawiam