Co powinien zawierać edytor map?

0

Mam parę pytań odnośnie edytora do platformowych map 2d

Mam pytanie czy edytor map powinien posiadać możliwość dodawania własnych kafelków z poziomu programu? Problem polega na tym że wszystkie kafelki chciałem przechowywać w jednym pliku graficznym i odpowiednio je wycinać i teraz nie wiem czy użytkownik dodając kafelkę doklejałby ją do pliku z teksturami czy powinna być ona w oddzielnym pliku. I mam taki plik:

TypKafelkow.h

using namespace TP
{
enum
 #Kafelka1
 #Kafelka2
 #Kafelka3

 #ILOSCKAFELEK
}

I gdy gracz dodawałby kafelke to program musiałby w tym pliku dopisać kolejną kafelkę, ale czy coś takiego by działało, czy raczej muszę zmieniać cały sposób dodawania kafelków?

  1. Czy pliki mapy powinien być szyfrowany?
  2. SFML posiada własny eksplorator dysku? tzn że jak kliknę wczytaj to wyświetli się okno i mogę przeglądać zasoby dysku czy jednak do tego muszę użyć WIN API?

dodanie znacznika <code class="cpp"> - fp

0
  1. ja bym zrobił albo możliwość załadowania swojego obrazku z teksturami, albo możliwość podmiany pod to, co już jest. nie widzę potrzeby klejenia jednego z drugim
  2. a masz ku temu jakieś powody? jeżeli nie, to nie szyfruj
0

Ok to po prostu stworzę grafikę ze sporą ilością miejsca na bloki i tak samo w typ enumie, a gracz dodając z dysku teksturę będzie po prostu podmieniał odpowiednie bloki.

  1. Nie wiedziałem czy coś takiego jest potrzebne czy nie dlatego pytałem.
0

Powinno być opcjonalnie, albo już gotowe, albo dopiero tworzymy, albo gotowe ale chcemy coś dodać.
Szyfrowany - nie koniecznie, kompresja - czasami się zdarza.
Po to SFML istnieje aby działało na każdej platformie.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1, botów: 0