Witam, zastanawiam się czy w Unity 3D da się pisać w Javie, słyszałem, że została możliwość C# a samą Jave wycofano z programu. Chciałbym stworzyć jakąś prostą gierkę na Androida, postanowiłem wybrać Unity, gdyż z tego co czytałem AndroidStudio nie udostępnia gotowych schematów Fizyki itp. Więc stąd moje pytanie. Czy da się napisać gierkę na Androida w Javie w programie Unity oraz czy może mógłby ktoś polecic jakis inny silnik, który ma gotową fizyke?
Z góry dziękuję za odpowiedź :P
0
1
Z tego co mi wiadomo to w Unity nigdy nie było Javy więc może być ciężko
1
-
libGDX
-
jMonkeyEngine
-
lwjgl
2
Android Studio to IDE general-purpose, więc nie jest skierowane w żadną konkretną domenę, jak np gry, więc oczywiście że nie będzie miał out-of-the-box sinika fizycznego. Oczywiście możesz sobie taki ściągnąć, np dyn4j.
Co do biblioteki do gier na Androida, to najlepszą jest libGDX, umożliwia pisanie gier jednoczesnie na Androida, Desktop, iOS'a i przeglądarkę. Jest też port, MinGDX, który bazuje na libGDX, ale jest uproszczeniem i można w nim pisać tylko gry 2D.
0
Dzięki wszystkim za odpowiedzi, wybrałem libGDX.