XNA - co dalej? Może Unity?

Odpowiedz Nowy wątek
2011-08-09 20:10
0

Witam! Od jakiegoś czasu interesuję się XNA. Nic poważniejszego nie napisałem, chociaż zacząłem pisać mini silnik gry, którą to potem miałem napisać, tzn. raczej dokończę projekt. Pytanie teraz czy dalej tłuc XNA? Nawet mi się spodobało, pisze się prawie wszystko od zera, to co ja chce itd. Może jednak spróbować Unity? Jak to z nim jest.

  1. Dużo roboty tam trzeba, żeby napisać prostego shootera - jeden przeciwnik = 1 punkt? Wiem, że z plikami to tam jest uniwersalnie, więc o to się nie martwię, zaś w XNA mam ograniczenie np. co do modeli.
  2. I jak to jest z pisaniem kodu logiki gry (może nie tylko logiki?) w Unity? Czy jest po prostu okienko do pisania kodu, tego co potrzeba, czy jakoś inaczej się tam projektuje?
  3. I ostatnia rzecz to nie trzeba tam pisać w kodzie tak jak w XNA pierdół (w sumie to nie pierdoły ;p) takich jak ustawienie macierzy widoku, innych przekształceń?

<error>There was an error during loading user signature. Please try to reboot the Universe and check again.</error>
edytowany 1x, ostatnio: xeo545x39, 2011-08-09 20:11
ja jakbym miał zmieniać technologie to bym wrócił do korzeni :) DirectX :) - konserwa 2011-08-09 21:08

Pozostało 580 znaków

2011-08-09 20:23
0

1.Do Xna można dodawa wyświetlanie różnego typu modeli
2.Chyba okienko od pisanie w jakimś tam jeżyku(chyba nawet tam jest C#)
3.Można i nie trzeba.Wiem ze kamere mozna stworzyc wnich tam "wbudowanym" kompilatorze.


Przejdę, przejdę, myślał Red. Nie pierwszy raz, przecież przez całe życie właśnie tak, po szyję w gównie, a nad głową pioruny, zawsze tak było...
edytowany 1x, ostatnio: konserwa, 2011-08-09 20:29
No na pewno C# (JS i Boo chyba też), bo tak to bym się tym nie zainteresował. - xeo545x39 2011-08-09 20:25

Pozostało 580 znaków

2011-08-09 20:33
0

Unity opiera się na koncepcji GameObjectów,które są swoistymi pojemnikami na różne Componenty-a to Transform do przesuwania,obracania i skalowania,a to Mesh Renderera,a to Camerę.Kod napisany w C#/BOO/JScripcie też dodaje się do owych game objectów tak jak inne Componenty (od strony użytkownika-drag'n'drop).Kod ten musi spełniać parę wymogów,np zawierać tylko jedną klasę,dziedziczyć po MonoBehaviour itd...ale to wszystko jest bardzo dobrze udokumentowane.


"Sugeruję wyobrazić sobie Słońce widziane z orbity Merkurego, a następnie dupę tej wielkości. W takiej właśnie dupie specjalista ma teksty o wspaniałej atmosferze, pracy pełnej wyzwań i tworzeniu innowacyjnych rozwiązań. Pracuje się po to, żeby zarabiać, a z resztą specjalista sobie poradzi we własnym zakresie, nawet jeśli firma mieści się w okopie na granicy obu Korei."
-somekind,
konkretny człowiek-konkretny przekaz :]

Pozostało 580 znaków

Odpowiedz
Liczba odpowiedzi na stronę

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1, botów: 0