Witam mam krótki kod.
classes.h:
#include <iostream>
using namespace std;
class Player
{
string nazwa;
public:
Player(string);
void pokazkarty();
void losujkarte();
};
class Karta
{
string figura;
int numer;
public:
Karta(int, string);
};
W main.cpp
#include <iostream>
#include "classes.h"
using namespace std;
int main()
{
Karta dwakier(2, "Kier");
Karta dwakier(2, "Karo");
Karta dwakier(2, "Trefl");
Karta dwakier(2, "pik");
Player gracz1("Gracz 1");
gracz1.losujkarte();
gracz1.losujkarte();
gracz1.pokazkarty();
Player gracz2("Gracz 2");
gracz2.losujkarte();
gracz2.losujkarte();
gracz2.pokazkarty();
}
Dla lepszej przejrzystości są tylko cztery karty. Teraz po wylosowaniu karty dla gracza pierwszego ma zostać ona wypisana w konsoli oraz to samo dla gracza drugiego. Mam już stworzoną funkcję losującą jednak nie mam pojęcia jak przypisać kartę po wylosowaniu do danego gracza.
Czyli w sytuacji wylosowania dla gracza 1: 2 Kier i 2 Karo a dla gracza 2: 2 Trefl i 2 Pik zostanie wyłoniona nazwa obiekty.
Jedyne co wpadło mi do głowy to stworzenie dwóch klas KartyGraczaPierwszego KartyGraczaDrugiego, stworzyć tablice obiektów wektorem i dodawać tam kolejne karty po wylosowaniu. Później stworzyć pętle for i wyświetlić wszystkie karty z tablicy. Jednak może znacie jakiś lepszy pomysł gdzie uniknę tworzenia kolejnych klas i wystarczy mi bazowanie na tych dwóch?