Hej, pracuję nad kodem do gry memory w aplikacji okienkowej c#, ale średnio mi to idzie :c kod nie chce działać i nie bardzo wiem co mam zrobić. To mój kod
```using System;
using System.Collections.Generic;
using System.ComponentModel;
using System.Data;
using System.Drawing;
using System.Linq;
using System.Text;
using System.Threading.Tasks;
using System.Windows.Forms;
namespace Memory
{
public partial class Form1 : Form
{
public partial class Form1 : Form
{
bool[] czy_przyciski_maja_kolor = new bool[17];
Color[] kolory = new Color[17];
bool[] zakryte = new bool[17];
bool czy_pierwszy_klik = true;
int ruchy = 0;
int numer_pierwszego = 0;
int numer_drugiego = 0;
}
public Form1()
{
InitializeComponent();
losuj_przycisk(Color.Red);
losuj_przycisk(Color.Red);
losuj_przycisk(Color.Blue);
losuj_przycisk(Color.Blue);
losuj_przycisk(Color.Pink);
losuj_przycisk(Color.Pink);
losuj_przycisk(Color.Green);
losuj_przycisk(Color.Green);
losuj_przycisk(Color.LightCoral);
losuj_przycisk(Color.LightCoral);
losuj_przycisk(Color.Gold);
losuj_przycisk(Color.Gold);
losuj_przycisk(Color.Khaki);
losuj_przycisk(Color.Khaki);
losuj_przycisk(Color.White);
losuj_przycisk(Color.White);
for (int i = 1; i < 17; i++)
{
zakryte[i] = true; //jeśli damy false i uruchomimy metode koloruj_przyciski() to wszystkie będą pokolorowane po uruchomieniu apki
}
}
private void button1_Click(object sender, EventArgs e)
{
if (button1.BackColor != kolory[1])
{
button1.BackColor = kolory[1];
if (czy_pierwszy_klik == true)
}
{
numer_pierwszego = 1;
czy_pierwszy_klik = false;
}
else
{
numer_drugiego = 1;
czy_pierwszy_klik = true;
sprawdz();
koloruj_przyciski();
}
}
private void losuj_przycisk(Color kolor)
{
Random gen = new Random();
int numer_pola = gen.Next(1, 17);
while (czy_przyciski_maja_kolor[numer_pola] == true)
{
numer_pola = gen.Next(1, 17);
}
czy_przyciski_maja_kolor[numer_pola] = true;
kolory[numer_pola] = kolor;
}
private void koloruj_przycisk()
{
if (zakryte[1] == false) { button1.BackColor = kolory[1]; } else { button1.BackColor = Color.Gray; }
if (zakryte[2] == false) { button2.BackColor = kolory[2]; } else { button2.BackColor = Color.Gray; }
if (zakryte[3] == false) { button3.BackColor = kolory[3]; } else { button3.BackColor = Color.Gray; }
if (zakryte[4] == false) { button4.BackColor = kolory[4]; } else { button4.BackColor = Color.Gray; }
if (zakryte[5] == false) { button5.BackColor = kolory[5];} else { button5.BackColor = Color.Gray; }
if (zakryte[6] == false) { button6.BackColor = kolory[6];} else { button6.BackColor = Color.Gray; }
if (zakryte[7] == false) { button7.BackColor = kolory[7];} else { button7.BackColor = Color.Gray; }
if (zakryte[8] == false) { button8.BackColor = kolory[8];} else { button8.BackColor = Color.Gray; }
if (zakryte[9] == false) { button9.BackColor = kolory[9];} else { button9.BackColor = Color.Gray; }
if (zakryte[10] == false) { button10.BackColor = kolory[10]; } else { button10.BackColor = Color.Gray; }
if (zakryte[11] == false) { button11.BackColor = kolory[11]; } else { button11.BackColor = Color.Gray; }
if (zakryte[12] == false) { button12.BackColor = kolory[12]; } else { button12.BackColor = Color.Gray; }
if (zakryte[13] == false) { button13.BackColor = kolory[13]; } else { button13.BackColor = Color.Gray; }
if (zakryte[14] == false) { button14.BackColor = kolory[14]; } else { button14.BackColor = Color.Gray; }
if (zakryte[15] == false) { button15.BackColor = kolory[15]; } else { button15.BackColor = Color.Gray; }
if (zakryte[16] == false) { button16.BackColor = kolory[16]; } else { button16.BackColor = Color.Gray; }
}
}
}
private void sprawdz()
{
ruchy = ruchy = 1;
if (kolory[numer_pierwszego] == kolory[numer_drugiego])
{
MessageBox.Show("Brawo! Para odgadnięta! Liczba ruchów: " + ruchy);
zakryte[numer_pierwszego] = false;
zakryte[numer_drugiego] = false;
}
else
{
MessageBox.Show("Niestety, próbuj dalej");
}
int odkryte = 0;
for (int g = 1; g < 17; g++)
{
if (zakryte[g] == false)
{
odkryte++;
}
}
if (odkryte == 16) { MessageBox.Show("Odkryto wszystkie pary, Gratulacje!"); }
}```