Java gra memory w netbeansie

0

Witam, próbuje napisać grę momory w javie w netbeansie. Ogólnie mam już cały szkielet projektu, teraz chodzi o mechanizm działania. Nie za bardzo wiem jak się do tego zabrać. Powiedzmy mamy plansze 3x4 co daje nam 6 par kart. Karty mają być randomowo rozrzucane na planszy 3x4. Te karty na początku będą miały wszystkie ten sam wygląd po kliknięciu odwraca się i szukamy drugiej takiej samej.

I teraz jak to zadeklarowac?

Czy tablice z okreslonymi elementami

int[] memory={1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12};

i przypisać to do określonych kart i później sprawdzać ifami czy załóżmy została odkryta karta 1 i 2 jesli tak zostają odkryte i szukamy kolejnych par.

Oraz w jaki sposób utworzyć tą planszę 3x4, dwoma petlami for?

Byłbym wdzięczny za jaką kolwiek pomoc lub jakieś linki ,które ułatwią mi rozwiązanie problemu.

Pozdrawiam i dziękuje.

0
int[][] memory = new int[3][4];
for (int i = 0; i < memory.length; i++) {
    for (int j = 0; j < memory[i].length; j++) {
            int m = memory[i][j];
    }
}
0
ehm napisał(a)
int[][] memory = new int[3][4];
for (int i = 0; i < memory.length; i++) {
    for (int j = 0; j < memory[i].length; j++) {
            int m = memory[i][j];
    }
}

dziękuje za odpowiedź, w tej chwili mam tablice o wymiarach 3x4, ale w jak sposób przedstawić graficznie, chce wstawić sobie jakiś obrazek, który będzie widoczny dla wszystkich, kart.

Stworzyłem sobie klase :

class Ikony {

    static ImageIcon zakryte = new ImageIcon("ikony/zakryte.gif");

}

i teraz chciałem to wywołać w pętli

memory[i][j].setIcon(Ikony.zakryte);

niestety coś mi nie działa.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1