Witam. Mam pytanie co do wycieków pamięci przy tworzeniu obiektów. Aby nim zapobiec muszę usunąć obiekt w pierwszym, drugim a może w obydwóch kodach?
1.
Klasa *Obiekt = new Klasa();
Klasa *Obiekt;
Witam. Mam pytanie co do wycieków pamięci przy tworzeniu obiektów. Aby nim zapobiec muszę usunąć obiekt w pierwszym, drugim a może w obydwóch kodach?
1.
Klasa *Obiekt = new Klasa();
Klasa *Obiekt;
W pierwszym nie koniecznie jeżeli dalej idzie return 0;
z main
'a to nie będzie wycieku.
Więc wszystko zależy od tego gdzie i jak te kody wstawione.
Tam gdzie masz new - alukujesz pamięć musisz ją zwolnić: delete. Liczba new - delete w kodzie powinna być równa.
Poczytaj o RAII.
I poczytaj o inteligentnych pointerach z c++11.
Są to globalne obiekty
Wielki Terrorysta napisał(a):
Są to globalne obiekty
Nadal za mało informacji.