Phaser jest frameworkiem JS i to co wrzuciłeś: https://github.com/city41/breakouts/blob/master/breakouts/phaser/js/lib/phaser.js
to chyba tylko i wyłącznie kod źródłowy frameworka Phaser. Kodu źródłowego Impacta nie ma tutaj w ogóle, bo Impact to projekt komercyjny.
A to, co programista gry Breakout napisał używając Phasera, to masz w tym katalogu chyba:
https://github.com/city41/breakouts/tree/master/breakouts/phaser/js/src
co wcale małym programikiem nie jest. Ponad 1000 linijek kodu na prostą gierkę Breakout z użyciem gotowego frameworka?
Coś tu jest strasznie przekombinowane.
Więc nie porównywałbym Phasera i Impacta, bo wielkość kodu, który wrzuciłeś więcej powie o nawykach programisty gry, a nie o frameworkach.
Zresztą zobacz, że Impactowy Kod tej gry:
https://github.com/city41/breakouts/blob/master/breakouts/phaser/js/src/Game.js
jest napisany przez innego programistę, niz ten, który napisał phaserową wersję gry:
https://github.com/city41/breakouts/blob/master/breakouts/impactjs/lib/game/main.js
Czyli kolejna zagadka rozwiązana: różni programiści produkują różny kod, bardziej lub mniej rozdmuchany.
Te przykłady należy traktować bardziej jako przykłady "jak można napisać" coś używając danego frameworka, a ciężko na ich podstawie porównywać który framework jest lepszy/gorszy itp.