Witam. Potrzebuję programu w postaci funkcji, który znajduje drogę wyjścia z labiryntu. Labirynt jest stworzony w macierzy dwuwymiarowej i może wyglądać np. tak:
0 0 5 5 5
5 0 5 5 5
5 0 5 5 5
5 0 0 0 5
5 0 5 0 5
5 5 5 0 0 <- wyjście
Piątki w tej macierzy to są ściany, a zera to jest ścieżka, którą możemy się poruszać (nie można poruszać się po skosie). Jak będzie wyglądać ta macierz to nie ma znaczenia, ponieważ deklarujemy ją w mainie. Wyjście z labiryntu znajduje się w prawym dolnym rogu. Funkcja przyjmuje następujące argumenty: współrzędne naszego aktualnego położenia, rozmiary tablicy. I najważniejsze: Funkcja ma wykorzystywać rekurencję, która ma służyć do cofania się w przypadku natrafienia na ślepą uliczkę. Będę niezmiernie wdzięczy każdemu kto mi pomoże chociaż w napisaniu tego algorytmu.