Programowanie w języku C# » Instrukcje sterujące

Case

  • 2010-10-31 18:27
  • 2 komentarze
  • 852 odsłony
  • Oceń ten tekst jako pierwszy
case - słowo kluczowe języka C#

Słowo kluczowe definiuje etykietę w instrukcji warunkowej switch. Stanowi więc niedłączony element owej instrukcji. Po słowie kluczowym case musi znaleźć się porównywana wartość.

Przykładowo:

switch (Foo)
{
    case "Bar":
    case "Foo":
 
        // kod 1
        break;
 
    case "Smth":
 
        // kod 2
        break;
}


Jeżeli zmienna Foo posiada wartość Foo lub Bar, wykonany zostanie kod nr 1. Jeżeli natomiast posiada wartość Smth, wykonany zostanie kod drugi.

Zwróć uwagę na instrukcję break która musi znaleźć się na końcu bloku case. Gwarantuje to opuszczenie instrukcji warunkowej po osiągnięciu żądanego warunku.

Zobacz też:

2 komentarze

Kooba 2006-01-15 09:58

a moim zdaniem nie trzeba sie powtarzać, case i default to tylko części switcha który jest juz w miarę dokładnie omówiony.. a o try catch finally tez nie ma co się rozpisywac bo są one omówione przy wyjątkach.. ale jak chcesz to rozwin to :>

Marooned 2006-01-14 15:43

imho zdecydowanie należy to rozwinąć, mały przykład, etc