Przekazywanie wartości zmiennych

tetris
2011-02-20 19:51
tetris
0

Witam, to mój pierwszy post na tym forum. Jestem baaardzo początkująca w tematyce C#. Z pomocą strony http://www.centrumxp.pl/dotNet/1185,1,Tetris_w_C.aspx stworzyłam sobie grę tetris. Próbuję w niej teraz coś edytować, udało mi się dodać dźwięki (gdy znika linia i gdy gra przechodzi do następnego poziomu). Chciałabym żeby istniała możliwość wyłączania dźwięków w zależności od upodobań użytkownika. Udało mi się podpiąć wyłączenie jednego z dźwięku (znajdującego się na Form1) pod kliknięcie klawisza S. Działa. Przypisuje odpowiednią wartość zmiennej bool dzwiek. Ale nie działa dla drugiego z dźwięków, który znajduje się w innej klasie. I tutaj przechodzimy do sedna sprawy, jak skorzystać z wartości zmiennej "dzwiek" w innej klasie? Próbowałam ustawić na "static", "public" itd. oraz wiele innych kombinacji alpejskich, jednak myślę, że zwyczajnie brakuje mi podstawowej wiedzy w tym temacie. Proszę o wskazówki.

Pozostało 580 znaków

2011-02-20 20:39

Rejestracja: 12 lat temu

Ostatnio: 7 lat temu

0

Tak to wygląda:

 class innaKlasa
{
       Zmiennadzwiekowa;

       public void setZmiennaDzwiekowa(_Zmiennadzwiekowa)
       {
         this.Zmiennadzwiekowa=_Zmiennadzwiekowa;
        }
}

a użycie

 innaKlasa k = new innaKlasa()
k.setZiemmnaDzwiekowa(TwojaZmiennaDzwiekowa)

"Wszystko co może być wynalezione, zostało wynalezione"
Charless H. Duell - komisarz urzędu patentowego U.S., 1899

Pozostało 580 znaków

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1, botów: 0