Problem z nawiązaniem połączenia między klientem a serwerem w różnych sieciach

Odpowiedz Nowy wątek
2020-03-18 19:15

Rejestracja: 2 tygodnie temu

Ostatnio: 1 dzień temu

0

Siemanko

Przeszukałem chyba cały internet polski i angielski i nie mogę znaleźć nic na ten temat. Oczywiście jest w cholerę różnych przykładów klient serwer czy to w c++ czy innych językach, ale wszystko to działa jedynie w tej samej sieci lokalnej. Zależy mi, żeby dowiedzieć się jak napisać programy, które komunikują się ze sobą, będąc w innych sieciach, czyli przez sieć WAN.
Wszystkie programy, które świetnie komunikują się na różnych komputerach w tej samej sieci lokalnej, nie działają tak jak bym chciał kiedy odpalam je w różnych sieciach (oczywiście wpisuje do nich adresy publiczne ip oraz adresy portów komputerów na których jest drugi program) ale komunikacji brak. Ten cały NAT i PAT mnie przerasta.

Słyszałem że trzeba konfigurować router pod kątem PATa, ale przecież utorrent , klient kryptowalut i wszystkie inne programy p2p nie potrzebują konfiguracji routerow, serwerów itp.
Czy ktoś jest w stanie mi pomóc?

To po co, w plikach .torrent, jest adres trackera? - Delor 2020-03-18 19:28
Hmmm, szczerze mówiąc nie wiem. Nie wiem, w ogóle co to jest tracker. Czyli mam rozumieć, że bezpośrednie połączenie miezy hostami (p2p) z różnych sieci bez konfiguracji routera nie jest możliwe? - programator800PL 2020-03-18 21:02

Pozostało 580 znaków

2020-03-19 00:26

Rejestracja: 7 lat temu

Ostatnio: 2 godziny temu

Musisz mieć serwer z publicznym IP. Tym serwerem może być jeden z klientów ale inni muszą znać jego adres. Potrzebne to jest przynajmniej do rozpoczęcia komunikacji (przy udp punch hole - google) albo cały czas ("standardowa" komunikacja).
Alternatywą jest VPN - wtedy wszyscy są "w tej samej sieci"


Chcesz pomocy - pokaż kod - abrakadabra źle działa z techniką.
edytowany 1x, ostatnio: abrakadaber, 2020-03-19 00:26

Pozostało 580 znaków

Odpowiedz

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1, botów: 0