Witam,
Mam prośbę... jak ktoś ma jakieś pomysły na algorytm do "gry w okręty" lub też linki ze stronka mi dotyczącymi programowania gier, byłbym wdzięczny...
Z góry dziękuję,
Matso
0
0
Ja sie aktualnie męcze nad gomoku, dostałem na zaliczenie z laborek :/
Tylko tak się zastanawiam co ty za algorytm chcesz do gry w okręty.
Chybił-trafił, i ewentualnie jak trafi to żeby celował gdzieś w koło tego ;-P
0
Ja to w swojej gierce zrobiłem tak :
- sprawdź czy jest jakiś potencjalny cel na liście.
- Jeżeli tak to czy znasz położenie ( pionowo / poziomo ) jeżeli nie wal w pionie albo poziomie, jeżeli trafiłeś to porównaj x,y dwóch trafień, w ten sposób znasz położenie pion / poziom i na tej podstawie jeżeli jeszcze nie zatopiony ustal kolejne możliwe trafienia (tylko w pionie lub poziomie ) ? należy uwzględnić że kolejny strzał może ustalić kierunek strzałów. Np. dla poziomego ustawienia sieka cały czas w lewo albo w prawo ? tzn ustalasz to tak : jeżeli strzeliłeś w lewo a tam pudło .. to reszta statku może być tylko po prawej:)
- Jeżeli nie znasz położenia strzel na oślep.
- Jeżeli nie trafiłeś trudno czekaj na swoją kolej :P
- Jeżeli trafiłeś i zatopiony to jak punkt wyżej, czekaj na swoją kolej
- Jeżeli trafiłeś i nie zatopiłeś wygeneruj listę trafień
W wypadku zatopienia ustaw sąsiednie pola na ?pudło? żeby tam nie strzelać