Pilnie potrzebuję algorytm do gry GoMoKu. 5 pól w rzędzie lub pionie bądz też na ukos musi byc obok siebie aby wygrać. Zadanie polega na tym aby w grze komputer zawsze wygrał. Trzeba opracowac algorytm wygrywania w tej grze. Ma ktoś jakis pomysł?
Gdyby istniała do tej gry taktyka wygrywająca to wątpię żeby ktoś w nią grał, bo byłoby to bez sensu. Z tego co widze w google dla niektórych rozmiarów istnieje taktyka wygrywająca dla jednej ze stron albo remis dla dowolnej, ale probem jest PSPACE-complete więc dla większej planszy go nie policzysz.
Napisz konkretnie jakie masz w tym zadaniu ograniczenia.
Mam za zadanie napisać jak najlepszy algorytm do gry. Takie zadanie dostało również kilka innych osób i na koniec każdy algorytm będzie poddany próbie grając z innym algorytmem. Chodzi o jak najlepszy kod ...
No to przepraszam ale jak to sie ma do Zadanie polega na tym aby w grze komputer zawsze wygrał. Trzeba opracowac algorytm wygrywania w tej grze
? o_O Bo masz napisać algorytm heurytyczny a nie zawsze wygrywający
.
Zacznij od przeczytania o mini-max dla tic-tac-toe
Pomógłbyś mi napiasć ten algorytm heurytyczny?
Przeczytaj to o czym napisałem. To jest dokładnie to co masz napisać.