Jak rozwiązać problem niezrealizowanej płatności w sprzedaży internetowej.

0

Stworzyłem prosty system odpłatnej rezerwacji, który działa w ten sposób, że kiedy klient wypełni formularz wyświetla mu się bramka płatności internetowej, a dane trafiają do bazy danych ze statusem płatności "rozpoczęta". Następnie klient nie przeprowadził procedury zapłaty, tylko zamknął przeglądarkę, bo stwierdził, że jednak nie chce skorzystać z usługi. W taki sposób w bazie widnieje zarezerwowany termin, który nie jest już dostępny dla innych osób, a człowiek, który dokonał rezerwacji nie może z niej skorzystać, bo usługa nie została opłacona. Jak wyeliminować sytuację?

4

Rezerwować na X czasu, po którym rezerwacja zostanie anulowana jeżeli nie została opłacona?

3

Dokładnie. Czas - dobierasz w zależności od branży. Jeśli to bilety na koncert, to 15 min może być za dużo. Jeśli to samochód, to tydzień może być mało. Pytanie do biznesu, jaki jest koszt "przetrzymania" takiej rezerwacji.

4

Dziękuję za podpowiedź. Idąc tym tropem znalazłem w panelu administracyjnym bramki płatności takie ustawienie jak czas ważności płatności. Po upływie tego czasu bramka wysyła na wskazany adres zapytanie POST ze statusem transakcji, co mogę obsłużyć i zwolnić zarezerwowany termin dla innych klientów.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1