Wordpres i modele 3D

1

Witam.
Zastanawiam się nad możliwością używania modeli 3D na WordPressie. Szukałam już wtyczek i rozwiązań. Niestety, albo za jedno trzeba zapłacić sporą sumkę pieniędzy, albo ich instalacja może wiązać się ze stratą czasu (instalacja i sprawdzanie, czy dana wtyczka ma możliwość działać tak jak ja wymagam).
Potrzebuję tego do 1. Modelu 3d produktu, obracania nim (myślę, że tu łatwo coś znajdę), 2. Model domu, gdzie są widoczne trasy rur z możliwością wejścia z pokoju do pokoju, przybliżenia i przyjrzenia się im (w większości przypadków nie jestem pewna czy dam radę coś takiego zrobić)

Po przedstawieniu sprawy moje pytanie brzmi:
Czy ktoś używał już takich wtyczek? Jesteście w stanie doradzić coś, co pomoże mi w realizacji tego? Jakie rozwiązania okazały się dla was najlepsze? Zapraszam do dyskusji.

Oczywiście będę szukać dalej, jednakże Wasza pomoc i doświadczenie okażą się bardzo pomocne :)
Dziękuję

2

W ogólności takie rzeczy daje się robić. Nawet odnośnie wizualizacji domu:
https://codepen.io/chribbe/pen/wgBPQY
https://www.eleqtriq.com/wp-content/static/demos/2010/rotation/index.html
https://keithclark.co.uk/labs/css-fps/

Czy istnieją do tego wtyczki do WP (z resztą dlaczego w ogóle wtyczki do WP?) nie mam pojęcia.
W ogólności z 3D na stronach www eksperymentuje się od ponad 20 lat i temat ciągle pozostaje raczej ciekawostką.

Szukaj czegoś na temat: css 3d transforms

p.s. Z tego co widzę, to coś podobnego można zrobić też na canvas:
http://wolf3d.atw.hu/

4

Wizualizację pojedynczych modeli 3D robiłem w oparciu o <iframe>, który ładował wizualizację zrobioną w Three.js + WebGL.

1
Ktos napisał(a):

Wizualizację pojedynczych modeli 3D robiłem w oparciu o <iframe>, który ładował wizualizację zrobioną w Three.js + WebGL.

W istocie, tutaj problemem nie jest WP, tylko dobranie odpowiedniego rozwiązania, wszak można to i umieścić na jakiejś subdomenie zrobionej w innej technologii i potem udostępnić na WP.

1

Ja bym to zrobił tak, że bym użył JavaScript i biblioteki Three.js i w tym bym wczytał model (który bym wcześniej eksportował do formatu, który Three.js potrafi odczytać - np. *.gltf/.glb czy *.obj).

Z drugiej strony można też od drugiej strony. Np. jest taka platforma Sketchfab, na której można umieszczać swoje modele, a potem je np. osadzać https://sketchfab.com/blogs/enterprise/news/getting-started-with-sketchfab
chociaż akurat nie korzystałem ze Sketchfab.

Albo w Google poszukać: gltf embedding (gltf to jeden z formatów 3D, ale mógłby być też inny, byleby dało się eksportować z programu do obróbki 3D i żeby dało się importować to na stronę). Tutaj mi znajduje stronę, na której piszą metody osadzania *.gltf:
https://www.khronos.org/gltf/ - tam masz poddział "Embeddable Viewers".

0

Dzięki za tak liczne odpowiedzi ^^

Sprawę modelu domu pewnie rozwiążę iframem.

Moje drugie pytanie brzmi:
W jakim formacie najlepiej zrobić te grafiki do 3d? Wiem, że w zależności od użytej wtyczki/technologii grafik musiałby przesłać pliki w odpowiednim formacie (STL, OBJ/MTL, VRML, GLTF (including textures and animation), ZIP). Co o tym sądzicie?

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1