w tych tematach jestem zielony wiec moglby ktos podac ktory z formatow zapisu modeli 3D bedzie najprostszy do odczytania ? konkretnie przydalby mi sie jakis format w ktorym jest opis samej bryly geometrycznej (bez swiatel, materialow, textur itp). Przydaloby sie takze aby byl to dosc popularny format ktory jest obslugiwany przez wiele programow do modelowania 3d
Format MD2 używany przez Q2. Jest bardzo prostym formatem, tekstury zapisuje się w osobnych plikach np. BMP, PCX. Wewnątrz są tylko współrzędne wierzchołków. Jeśli w pliku jest animacja 3D to odbywa się na zasadzie interpolacji.
Bardzo łatwą i genialną w swej prostocie budowę mają pliki 3DS z czasów 3D Studia pod DOS. Na wotsit czy myfileformats znajdziesz budowę, kod w C do odczytu itp. Mają one budowę w formie drzewa - odczytujesz tylko te gałęzie, które Cię interesują (wierzchołki) - resztę prosto się pomija (animacja, mapowanie, ...)
Nie znam szanującego się programu do 3D, który nie zna tego formatu.
wg mnie to czego autor szuka to format obj.
Żeby szybo uzyskać figury warto skorzystać z Anim8or'a - jeden plik !!! program ma możliwość exportowania m.in do pliku *.c co często ułatwia sprawę (mp. gdy używam VA) :D