Jakie technologie do interaktywnej platformy edukacyjnej?

0

Czołem.
Planuję stworzyć prostą "grę" edukacyjną. Będzie składała się m.in. z quizów, klikanek (na zasadzie "wskaż element w tabelce, o który pytamy") oraz prostych minigier, coś w stylu quizlet.com. Ma zawierać bazę danych z obiektami, których będzie się tyczyć zabawa. Zastanawiam się czego użyć. Z jednej strony mógłbym oprzeć wszystko o skrypty w JS i formularze, ale nie wiem czy to dobre rozwiązanie. Może warto wpleść w to AJAXa? Mam trochę doświadczenia z Symfony3, ale nie wiem, czy jest sens z niego korzystać. Chciałbym, żeby to było na maksa interaktywne, szybkie i wygodne. Znacie jakieś rozwiązania, które by tu pasowały? Głównie chodzi mi o frontend.

0

Da się to zrobić spokojnie na HTML+CSS+JavaScript

Może warto wpleść w to AJAXa?

AJAX służy do komunikacji z serwerem, pytanie czy ci taka będzie potrzebna - może być, jeśli potrzebujesz np. High Score, kont użytkowników (i np. możliwości dodawania nowych quizzów), zabezpieczeń przed oszukiwaniem albo jeśli robisz coś na tyle zaawansowanego, że nie będziesz w stanie pobrać wszystkich danych na raz).

Więc przemyśl najpierw, czy potrzebujesz serwera, a potem się o AJAX martw.

Chciałbym, żeby to było na maksa interaktywne, szybkie

"na maksa interaktywne" oraz "szybkie" często nie idą w parze...

Zastanawiam się czego użyć.

Kilka innych pytań się robi. Czy masz gotową grafikę? (jeśli nie, to tym się bym martwił, bo to jest najtrudniejszy element). Drugi element to czy umiałbyś zrobić takie gry w jakiejkolwiek technologii? (w sensie, że najpierw dobrze zrobić prototyp, i zobaczyć jakie problemy techniczne mogą się pojawić, albo pomyśleć nad algorytmami, czy strukturami danych - a potem dopiero wybierać najlepszą technologię).

Szczególnie pomyślałbym o strukturach danych:

Będzie składała się m.in. z quizów, klikanek (na zasadzie "wskaż element w tabelce, o który pytamy")

jakich struktur danych użyjesz do trzymania danych gry? W jaki sposób będą trzymane elementy, w jaki sposób tabelka? Jak będziesz nimi operował ("o który pytamy" - ale w jaki sposób ustalisz, o które dane pyta użytkownik? Jak zorganizujesz cały interfejs? To są prawdziwe pytania, a nie to, czy warto użyć AJAXa czy nie.

0

Dane chcę przechowywać w bazie danych, mapować je na obiekty. Trochę niejasno się wyraziłem - to nie ma być jako taka gra, po prostu chcę budować HTMLa z, dajmy na to, divami, które będą zawierały konkretną "fiszkę". Główny element ma wyglądać w taki sposób: użytkownik dostaje pewnego rodzaju tabelę, w której obiekty zawierają np. tylko nazwę, pojawia się pytanie opisujące dany obiekt, użytkownik musi kliknąć na obiekt dla którego dany opis jest poprawny. Oprawę graficzną załatwia HTML/CSS, żadnych obrazków. Jedną z minigier ma być quiz na zasadzie: jedno pytanie, kilka odpowiedzi; użytkownik wybiera odpowiedź, przechodzi do kolejnego pytania. Nie wiem czy załatwić to ładując wszystkie pytania (tzn. np. 10 losowych) czy każde pobierać osobno z serwera.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1