Witam.
Szukałem czegoś na forum, ale nie mogę znaleźć nic co pomogłoby mi rozwiązać mój problem. Jeśli w ogóle jest to możliwe.
Zaznaczam że z VBA miałem niewiele do czynienia.
Poproszono mnie, abym napisał w dokumencie worda makro, które wskazywało by użytkownikowi adres oddziału po wybraniu przez niego
Nazwy firmy, i miasta w którym oddział jest zlokalizowany.
Konkretnie ma to być realizowane przez UserForm, w formatce są dwa pola comboBox i jedno pole TextBox.
Chodzi o to, aby po wybraniu w polu ComboBox1 nazwy firmy, uzupełniane było pole ComboBox2 o nazwy miast w których znajdują się jej oddziały, a po wybraniu konkretnego miasta w polu textbox ma się pojawić adres firmy, następnie te trzy dane za pomocą przycisku mają się wpisać do dokumentu.
Nie ma problemu ze stworzeniem formatki, pól itp. Nie widzę problemu, aby wstawiać dane do dokumentu, ale jak zrobić te pola, aby nie musieć korzystać z zagnieżdżonych if-ów.
Mogę napisać:
if nazwa firmy = "jakaś nazwa" then
else
if nazwa firmy = "jakaś nazwa" then
i tak do końca, ale kod będzie wtedy rozwleczony na kilometry. Czy da się to zrobić prościej.
Najchętniej użyłbym do tego jakiejś relacyjnej bazy danych, ale kierownictwo upiera się na Worda i już.