Cześć. Mam problem z napisaniem programu w C++ tzn.tabliczki mnożenia za pomocą tablic
może coś konkretniej???
Chodzi o program w C++ tzn. Tabliczka mnożenia napisana w C++ za pomocą tablic. Czyli program, który wyświetla na ekranie komunikat " Podaj liczbe", po wprowadzeniu liczby pojawia się kolejny komunikat " Podaj kolejną liczbę". Następnie program wykonuje działanie mnożenia tych dwóch liczb i na ekranie pojawia się komunikat z wynikiem mnożenia " Wynik wynosi...."
Ktoś potrafi napisać taki program! Proszę o pomoc please!!!
Jeżeli dobrze Cię rozumiem to:
#include <stdio.h>
int main()
{
int x, y;
puts("podaj liczbe");
scanf("%d", &x);
puts("podaj druga liczbe");
scanf("%d", &y);
printf("x*y=%d\n", x*y);
}
nie mogłem dojść do tego, gdzie mają być użyte tablice ;(
Zapewne coś w deseń int tabliczka[10][10]; która jest pregenerowana na starcie programu, a potem program pyta użytkownika o liczby i wypisuje na ekran tabliczka[liczba1][liczba2].
Witam :-)
Potrzebuję programu na tabliczkę mnożenia w C++
W tablicy dwuwymiarowej [10][10]
W zakresie do 10
Odejdzcie stąd mnożyciele ,,, :-[
yhy.
int tabliczka_mnozenia[10][10] = {
{1,2,3,4,5,6,7,8,9,10},
{2,4,6,8,10,12,14,16,18,20},
{3,6,9,12,15,18,21,24,27,30},
{4,8,12,16,20,24,28,32,36,40},
{5,10,15,20,25,30,35,40,45,50},
{6,12,18,24,30,36,42,48,54,60},
{7,14,21,28,35,42,49,56,63,70},
{8,16,24,32,40,48,56,64,72,80},
{9,18,27,36,45,54,63,72,81,90},
{10,20,30,40,50,60,70,80,90,100}};
Proszę, nekrofilu...
@dzejo, stąd.
<font size="1">PS nie ma to jak języki z REPLem - jedna linia takie badziewie wypluwa.</span>
Ale ja potrzebuję cały kod tego programu [!!!]
Skończyła się godzina dobroci dla 'kochających inaczej', nic więcej nie dostaniesz. Sam se wykop.
;-( Napisz mi ten kod bo z tego to nic nie rozumiem [!!!] [???]
[???] Proszę tylko o kod i spadam
Sam se napisz. To nie forum dla leni.
Troszkę się przeciągnęło bo Ruby nie chciał zapalić ale proszę, skoro tak ładnie prosisz :>
#include <stdio.h>
int tabliczka_mnozenia[10][10] = {
{1,2,3,4,5,6,7,8,9,10},
{2,4,6,8,10,12,14,16,18,20},
{3,6,9,12,15,18,21,24,27,30},
{4,8,12,16,20,24,28,32,36,40},
{5,10,15,20,25,30,35,40,45,50},
{6,12,18,24,30,36,42,48,54,60},
{7,14,21,28,35,42,49,56,63,70},
{8,16,24,32,40,48,56,64,72,80},
{9,18,27,36,45,54,63,72,81,90},
{10,20,30,40,50,60,70,80,90,100}};
int main() {
int x = 0, y = 0, wynik = 0;
do {
printf("%s", "podaj x i y: ");
scanf ("%d %d", &x, &y);
} while (x < 1 || x > 10 || y < 1 || y > 10);
if (x == 1 && y == 1)
{
((int)NULL)[&wynik] = tabliczka_mnozenia[0][0];
}
else if (x == 1 && y == 2)
{
wynik = tabliczka_mnozenia[0][1];
}
else if (x == 1 && y == 3)
{
((int)NULL)[&wynik] = tabliczka_mnozenia[0][2];
}
else if (x == 1 && y == 4)
{
((int)NULL)[&wynik] = tabliczka_mnozenia[0][3];
}
else if (x == 1 && y == 5)
{
((int)NULL)[&wynik] = tabliczka_mnozenia[0][4];
}
else if (x == 1 && y == 6)
{
((int)NULL)[&wynik] = tabliczka_mnozenia[0][5];
}
else if (x == 1 && y == 7)
{
((int)NULL)[&wynik] = tabliczka_mnozenia[0][6];
}
else if (x == 1 && y == 8)
{
((int)NULL)[&wynik] = tabliczka_mnozenia[0][7];
}
else if (x == 1 && y == 9)
{
((int)NULL)[&wynik] = tabliczka_mnozenia[0][8];
}
else if (x == 1 && y == 10)
{
((int)NULL)[&wynik] = tabliczka_mnozenia[0][9];
}
else if (x == 2 && y == 1)
{
((int)NULL)[&wynik] = tabliczka_mnozenia[1][0];
}
else if (x == 2 && y == 2)
{
((int)NULL)[&wynik] = tabliczka_mnozenia[1][1];
}
else if (x == 2 && y == 3)
{
((int)NULL)[&wynik] = tabliczka_mnozenia[1][2];
}
else if (x == 2 && y == 4)
{
((int)NULL)[&wynik] = tabliczka_mnozenia[1][3];
}
else if (x == 2 && y == 5)
{
((int)NULL)[&wynik] = tabliczka_mnozenia[1][4];
}
else if (x == 2 && y == 6)
{
((int)NULL)[&wynik] = tabliczka_mnozenia[1][5];
}
else if (x == 2 && y == 7)
{
((int)NULL)[&wynik] = tabliczka_mnozenia[1][6];
}
else if (x == 2 && y == 8)
{
((int)NULL)[&wynik] = tabliczka_mnozenia[1][7];
}
else if (x == 2 && y == 9)
{
((int)NULL)[&wynik] = tabliczka_mnozenia[1][8];
}
else if (x == 2 && y == 10)
{
((int)NULL)[&wynik] = tabliczka_mnozenia[1][9];
}
else if (x == 3 && y == 1)
{
((int)NULL)[&wynik] = tabliczka_mnozenia[2][0];
}
else if (x == 3 && y == 2)
{
((int)NULL)[&wynik] = tabliczka_mnozenia[2][1];
}
else if (x == 3 && y == 3)
{
((int)NULL)[&wynik] = tabliczka_mnozenia[2][2];
}
else if (x == 3 && y == 4)
{
((int)NULL)[&wynik] = tabliczka_mnozenia[2][3];
}
else if (x == 3 && y == 5)
{
((int)NULL)[&wynik] = tabliczka_mnozenia[2][4];
}
else if (x == 3 && y == 6)
{
((int)NULL)[&wynik] = tabliczka_mnozenia[2][5];
}
else if (x == 3 && y == 7)
{
((int)NULL)[&wynik] = tabliczka_mnozenia[2][6];
}
else if (x == 3 && y == 8)
{
((int)NULL)[&wynik] = tabliczka_mnozenia[2][7];
}
else if (x == 3 && y == 9)
{
((int)NULL)[&wynik] = tabliczka_mnozenia[2][8];
}
else if (x == 3 && y == 10)
{
((int)NULL)[&wynik] = tabliczka_mnozenia[2][9];
}
else if (x == 4 && y == 1)
{
((int)NULL)[&wynik] = tabliczka_mnozenia[3][0];
}
else if (x == 4 && y == 2)
{
((int)NULL)[&wynik] = tabliczka_mnozenia[3][1];
}
else if (x == 4 && y == 3)
{
((int)NULL)[&wynik] = tabliczka_mnozenia[3][2];
}
else if (x == 4 && y == 4)
{
((int)NULL)[&wynik] = tabliczka_mnozenia[3][3];
}
else if (x == 4 && y == 5)
{
((int)NULL)[&wynik] = tabliczka_mnozenia[3][4];
}
else if (x == 4 && y == 6)
{
((int)NULL)[&wynik] = tabliczka_mnozenia[3][5];
}
else if (x == 4 && y == 7)
{
((int)NULL)[&wynik] = tabliczka_mnozenia[3][6];
}
else if (x == 4 && y == 8)
{
((int)NULL)[&wynik] = tabliczka_mnozenia[3][7];
}
else if (x == 4 && y == 9)
{
((int)NULL)[&wynik] = tabliczka_mnozenia[3][8];
}
else if (x == 4 && y == 10)
{
((int)NULL)[&wynik] = tabliczka_mnozenia[3][9];
}
else if (x == 5 && y == 1)
{
((int)NULL)[&wynik] = tabliczka_mnozenia[4][0];
}
else if (x == 5 && y == 2)
{
((int)NULL)[&wynik] = tabliczka_mnozenia[4][1];
}
else if (x == 5 && y == 3)
{
((int)NULL)[&wynik] = tabliczka_mnozenia[4][2];
}
else if (x == 5 && y == 4)
{
((int)NULL)[&wynik] = tabliczka_mnozenia[4][3];
}
else if (x == 5 && y == 5)
{
((int)NULL)[&wynik] = tabliczka_mnozenia[4][4];
}
else if (x == 5 && y == 6)
{
((int)NULL)[&wynik] = tabliczka_mnozenia[4][5];
}
else if (x == 5 && y == 7)
{
((int)NULL)[&wynik] = tabliczka_mnozenia[4][6];
}
else if (x == 5 && y == 8)
{
((int)NULL)[&wynik] = tabliczka_mnozenia[4][7];
}
else if (x == 5 && y == 9)
{
((int)NULL)[&wynik] = tabliczka_mnozenia[4][8];
}
else if (x == 5 && y == 10)
{
((int)NULL)[&wynik] = tabliczka_mnozenia[4][9];
}
else if (x == 6 && y == 1)
{
((int)NULL)[&wynik] = tabliczka_mnozenia[5][0];
}
else if (x == 6 && y == 2)
{
((int)NULL)[&wynik] = tabliczka_mnozenia[5][1];
}
else if (x == 6 && y == 3)
{
((int)NULL)[&wynik] = tabliczka_mnozenia[5][2];
}
else if (x == 6 && y == 4)
{
((int)NULL)[&wynik] = tabliczka_mnozenia[5][3];
}
else if (x == 6 && y == 5)
{
((int)NULL)[&wynik] = tabliczka_mnozenia[5][4];
}
else if (x == 6 && y == 6)
{
((int)NULL)[&wynik] = tabliczka_mnozenia[5][5];
}
else if (x == 6 && y == 7)
{
((int)NULL)[&wynik] = tabliczka_mnozenia[5][6];
}
else if (x == 6 && y == 8)
{
((int)NULL)[&wynik] = tabliczka_mnozenia[5][7];
}
else if (x == 6 && y == 9)
{
((int)NULL)[&wynik] = tabliczka_mnozenia[5][8];
}
else if (x == 6 && y == 10)
{
((int)NULL)[&wynik] = tabliczka_mnozenia[5][9];
}
else if (x == 7 && y == 1)
{
((int)NULL)[&wynik] = tabliczka_mnozenia[6][0];
}
else if (x == 7 && y == 2)
{
((int)NULL)[&wynik] = tabliczka_mnozenia[6][1];
}
else if (x == 7 && y == 3)
{
((int)NULL)[&wynik] = tabliczka_mnozenia[6][2];
}
else if (x == 7 && y == 4)
{
((int)NULL)[&wynik] = tabliczka_mnozenia[6][3];
}
else if (x == 7 && y == 5)
{
((int)NULL)[&wynik] = tabliczka_mnozenia[6][4];
}
else if (x == 7 && y == 6)
{
((int)NULL)[&wynik] = tabliczka_mnozenia[6][5];
}
else if (x == 7 && y == 7)
{
((int)NULL)[&wynik] = tabliczka_mnozenia[6][6];
}
else if (x == 7 && y == 8)
{
((int)NULL)[&wynik] = tabliczka_mnozenia[6][7];
}
else if (x == 7 && y == 9)
{
((int)NULL)[&wynik] = tabliczka_mnozenia[6][8];
}
else if (x == 7 && y == 10)
{
((int)NULL)[&wynik] = tabliczka_mnozenia[6][9];
}
else if (x == 8 && y == 1)
{
((int)NULL)[&wynik] = tabliczka_mnozenia[7][0];
}
else if (x == 8 && y == 2)
{
((int)NULL)[&wynik] = tabliczka_mnozenia[7][1];
}
else if (x == 8 && y == 3)
{
((int)NULL)[&wynik] = tabliczka_mnozenia[7][2];
}
else if (x == 8 && y == 4)
{
((int)NULL)[&wynik] = tabliczka_mnozenia[7][3];
}
else if (x == 8 && y == 5)
{
((int)NULL)[&wynik] = tabliczka_mnozenia[7][4];
}
else if (x == 8 && y == 6)
{
((int)NULL)[&wynik] = tabliczka_mnozenia[7][5];
}
else if (x == 8 && y == 7)
{
((int)NULL)[&wynik] = tabliczka_mnozenia[7][6];
}
else if (x == 8 && y == 8)
{
((int)NULL)[&wynik] = tabliczka_mnozenia[7][7];
}
else if (x == 8 && y == 9)
{
((int)NULL)[&wynik] = tabliczka_mnozenia[7][8];
}
else if (x == 8 && y == 10)
{
((int)NULL)[&wynik] = tabliczka_mnozenia[7][9];
}
else if (x == 9 && y == 1)
{
((int)NULL)[&wynik] = tabliczka_mnozenia[8][0];
}
else if (x == 9 && y == 2)
{
((int)NULL)[&wynik] = tabliczka_mnozenia[8][1];
}
else if (x == 9 && y == 3)
{
((int)NULL)[&wynik] = tabliczka_mnozenia[8][2];
}
else if (x == 9 && y == 4)
{
((int)NULL)[&wynik] = tabliczka_mnozenia[8][3];
}
else if (x == 9 && y == 5)
{
((int)NULL)[&wynik] = tabliczka_mnozenia[8][4];
}
else if (x == 9 && y == 6)
{
((int)NULL)[&wynik] = tabliczka_mnozenia[8][5];
}
else if (x == 9 && y == 7)
{
((int)NULL)[&wynik] = tabliczka_mnozenia[8][6];
}
else if (x == 9 && y == 8)
{
((int)NULL)[&wynik] = tabliczka_mnozenia[8][7];
}
else if (x == 9 && y == 9)
{
((int)NULL)[&wynik] = tabliczka_mnozenia[8][8];
}
else if (x == 9 && y == 10)
{
((int)NULL)[&wynik] = tabliczka_mnozenia[8][9];
}
else if (x == 10 && y == 1)
{
((int)NULL)[&wynik] = tabliczka_mnozenia[9][0];
}
else if (x == 10 && y == 2)
{
((int)NULL)[&wynik] = tabliczka_mnozenia[9][1];
}
else if (x == 10 && y == 3)
{
((int)NULL)[&wynik] = tabliczka_mnozenia[9][2];
}
else if (x == 10 && y == 4)
{
((int)NULL)[&wynik] = tabliczka_mnozenia[9][3];
}
else if (x == 10 && y == 5)
{
((int)NULL)[&wynik] = tabliczka_mnozenia[9][4];
}
else if (x == 10 && y == 6)
{
((int)NULL)[&wynik] = tabliczka_mnozenia[9][5];
}
else if (x == 10 && y == 7)
{
((int)NULL)[&wynik] = tabliczka_mnozenia[9][6];
}
else if (x == 10 && y == 8)
{
((int)NULL)[&wynik] = tabliczka_mnozenia[9][7];
}
else if (x == 10 && y == 9)
{
((int)NULL)[&wynik] = tabliczka_mnozenia[9][8];
}
else if (x == 10 && y == 10)
{
((int)NULL)[&wynik] = tabliczka_mnozenia[9][9];
}
printf("*** wynik: %d ***\n", wynik);
puts ("papa :*");
}
//quetz: du und ruby rulst, mein herr ]:>
O ty, niezłe... Serio, wymiatasz! :D
[green] Ciekawe.
Co oznacza: ((int)NULL)[&wynik] =... ?
To bardzo proste:
- NULL w C++ to po prostu 0, w ANSI C zaś to ((void*)0), stąd rzutowanie, więc mamy:
0[&wynik] = ...
- indeksowanie x[y] w ANSI C, i w C++ dla typów prostych, jest z definicji równoważne konstrukcji *(x+y):
*(0 + &wynik) = ...// czy też ze względu na przemienność *(&wynik + 0)
- to zaś się redukuje do dereferencji pobranego adresu zmiennej wynik:
*&wynik = ...
- referencja z dereferencją się znoszą, w efekcie czego otrzymujemy po prostu zmienną wynik, na której to możemy operacje wykonywać tak jak na użytej bezpośrednio:
wynik = ...
Ot, cała filozofia.
<font size="1">Czy w nagrodę ufundujecie mi kolacyjkę z wybraną przeze mnie przedstawicielką płci pięknej (oczywiście wszystko w granicach zdrowego[?] rozsądku)? :></span>
Swoją drogą chętnie bym po alternatywne tokeny sięgnął, gdyby nie to, że nie każdy kompilator się z nimi lubi (w Visualowym CL trzeba wyłączyć rozszerzenia języka).
((int)NULL)<:bitand wynik:> = ...