Na początek jak brzmi polecenie:
Napisz program Kreator postaci do gry z podziałem na role. Gracz powinien otrzymać pulę 30 punktów, którą może spożytkować na cztery atrybuty: siła, zdrowie, mądrość i zręczność. Gracz powinien mieć możliwość przeznaczenia punktów z puli w dowolny atrybut, jak również możliwość odbierania punktów przypisanych do atrybutu i przekazywania ich z powrotem do puli:
Mój kod:
# Program kreator postaci
characters = ["Knight", "Paladin", "Sorcerer", "Druid"]
atributes = [["Health", 0], ["Strenght", 0], ["Agility", 0], ["Inteligence", 0]]
points = 30
choice = None
print("""
\t\t\t\tMenu
0.Wyjdź
1.Wybierz Klase
2.Zobacz Pule Punktów
3.Przydziel Punty
4.Odejmij Punkty
"""
)
while choice != 0:
choice = int(input("Wybierz pozycje w Menu: "))
if choice == 0:
print("Do widzenia")
if choice == 1:
print(characters)
print("Jaką postacią chcesz grać")
choice = int(input(characters))
print("Wybrałeś: ", characters[choice])
elif choice == 2:
print(points)
elif choice == 3:
print("Wybierz atrybut i przydziel punty")
choice = int(input(atributes))
print("Wybrałeś: ", atributes[choice])
elif choice == 4:
print("Jakiemu atrybutowi chcesz odjąć punkty")
choice = int(input(atributes))
print("Wybrałeś klasę postaci: ", characters[choice], "i rozdzieliłeś punkty w następujący sposób: ", atributes)
A mój problem polega na tym, że nie wiem co mam zrobić w 3 ifie, to znaczy wybiera atrybut z listy czyli przykładowo ["Health", 0]
, i jak widać po przecinku jest int
, i chciał bym tak zrobić, żeby odjąć z puli points i dodać go do tej drugiej pozycji, żeby było np: ["Health", 10]
a z puli, żeby ubyło i nie mam pojęcia jak to zrobić, wiem, że w tym przypadku jest to [0]
i [1]
ale jak próbuje dodać int to piszę, że nie można dodać int do listy jakieś wskazówki?