Pakiet tkinter, wyświetlanie listy

0

Hej,
Zaznajamiam się z możliwościami pakietu tkinter i chciałem przerobić swój symulator totolotka tak aby zamiast konsolowej obsługi programu wyświetlał się on jako "aplikacja" po uruchomieniu programu.
Do tej pory udało mi się już zrobić okna i przyciski dotyczące wpisania cyfr i wygląda to tak na ten moment:
screenshot-20220404114404.png
Pod przyciskiem "Zatwierdź wpisane cyfry" utworzyłem label informujący o tym jakie cyfry użytkownik wprowadził do niebieskich okienek i na ten moment udało mi się uzyskać coś takiego, że gdy użytkownik wpiszę cyfre to dostaje komunikat: "Wpisane cyfry to: " a gdy wpiszę literę zamiast cyfry to dostaje komunikat, że nie wprowadził cyfry tylko np literę i tu zaczyna się problem: jak przypisać listę aby wyświetlała się na końcu komunikatu w stylu: "Wprowadzone cyfry to: 1, 2, 3, 4, 5, 6"?
Poniżej dodaje kod.

from tkinter import Tk, Label, Button
from tkinter import *

root = Tk()
root.geometry("425x300")
root.title("Symulator Totolotka")


def number():
    try:
        int(firstNumberEntrance.get())
        enteredNumbers.config(text = "Wpisane cyfry to: ")
    except ValueError:
        enteredNumbers.config(text = "Wprowadzono błędny znak!")

# Cyfry uzytkownika
firstNumber = Label(root, text = "Wpisz pierwszą cyfre: ", bg = "light yellow", width = 25)
firstNumberEntrance = Entry(root, bd = 5, bg = "light blue")
#
secondNumber = Label(root, text = "Wpisz drugą cyfre: ", bg = "light yellow", width = 25)
secondNumberEntrance = Entry(root, bd = 5, bg = "light blue")
#
thirdNumber = Label(root, text = "Wpisz trzecią cyfre: ", bg = "light yellow", width = 25)
thirdNumberEntrance = Entry(root, bd = 5, bg = "light blue")
#
fourthNumber = Label(root, text = "Wpisz czwartą cyfre: ", bg = "light yellow",  width = 25)
fourthNumberEntrance = Entry(root, bd = 5, bg = "light blue")
#
fithNumber = Label(root, text = "Wpisz piątą cyfre: ", bg = "light yellow", width = 25)
fithNumberEntrance = Entry(root, bd = 5, bg = "light blue")
#
sixthNumber = Label(root, text = "Wpisz szóstą cyfre: ", bg = "light yellow", width = 25)
sixthNumberEntrance = Entry(root, bd = 5, bg = "light blue")

lista = [firstNumberEntrance]

confirm = Button(root, text = "Zatwierdź wpisane cyfry", bg = "yellow", width = 25, command = number)
confirm.grid(row = 12, column = 1)
enteredNumbers = Label(root, text = '')
enteredNumbers.grid(row = 13, column = 1)

# wyswietlenie klawiszy na ekranie
firstNumber.grid(row = 1, column = 0)
firstNumberEntrance.grid(row = 1, column = 1)
#
secondNumber.grid(row = 2, column = 0)
secondNumberEntrance.grid(row = 2, column = 1)
#
thirdNumber.grid(row = 3, column = 0)
thirdNumberEntrance.grid(row = 3, column = 1)
#
fourthNumber.grid(row = 4, column = 0)
fourthNumberEntrance.grid(row = 4, column = 1)
#
fithNumber.grid(row = 5, column = 0)
fithNumberEntrance.grid(row = 5, column = 1)
#
sixthNumber.grid(row = 6, column = 0)
sixthNumberEntrance.grid(row = 6, column = 1)

root.mainloop()
0

@kudatyxd: Ty przypadkiem jakiegoś błędu nie dostajesz przez tę funkcję? Odwołujesz się w niej do zmiennej którą
deklarujesz kilkadziesiąt linijek dalej.

0

@ZrobieDobrze: Spróbuj odpalić sobie np. to:

def add():
    x += 1

x = 2
add()


print(x)
0

udalo sie ogarnac przy wykorzystaniu iteracji, mozna zamknac

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1